A TCR már eddig is vonzó volt az autógyártók számára, mivel viszonylag egyszerűnek tűnik ütőképes versenyautót fejleszteni a kategória szabályainak keretei közé. Ám a 2018-as idényben kerül igazán a figyelem középpontjába ez a túrakocsi-kategória, miután a WTCC, az ETCC és a régi TCR sorozat helyett egyetlen túrakocsi-szériát szerveznek a következő szezonra, a WTCR-t, amelyben TCR szabályok szerint épített autók futnak majd.
Érthető, hogy az új kezdetnél mindenki igyekszik ott lenni: készülnek TCR változatok az Audi RS3-asból, a Honda Civic Type R-ből, a Hyundai i30 N-ből, a Renault Mégane RS-ből és a VW Golf GTI-ből is, most pedig a Peugeot mutatta be a 308-as TCR változatát. Az autóba 1,6 literes turbómotor kerül, amely 350 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, és 420 Nm csúcsnyomatékot 3000-nél. A fronthajtású modellbe hatfokozatú szekvenciális váltó és kivételes teljesítményű fékrendszer kerül. Ez utóbbi elöl hatdugattyús féknyergeket tartalmaz, hátul pedig kétdugattyús alumínium nyergeket kapott. Emellett a csomag része a szélesített futómű a hozzá szükséges karosszéria-toldatokkal és egy komoly aerodinamikai készlet nagy karbon-splitterrel elöl és még nagyobb felületű hátsó szárnnyal.
A versenygépet ugyan még tesztelik, de már felvesznek rendeléseket. A versenykész 308 TCR-eket 109 ezer euróért, azaz 33,7 millió forintért kínálják, ami nem kevés, bár egy teljes versenyszezon költségvetéséhez képest nyilván nem olyan drága. A pletykák szerint a jelenleginél is változatosabb mezőny jöhet össze a tavaszi szezonkezdetre: arról hallani, hogy már a Polestarnál is dolgoznak egy Volvo-alapú TCR versenyautón. Bár hivatalos gyári csapatok már nem indulhatnak a WTCC utódsorozatában, nyilvánvaló, hogy a gyártók ott segítenek majd az autóikat használó istállóknak megverni a konkurenciát, ahol csak lehet.