Az üzemanyagcellás technológia a villanyautók mellett egyre egyértelműbben zsákutcának tűnik, de még számos gyártó folytat ilyen irányú kutatásokat. A Hyundai is nagyjából másfél évtizedet és sok százmillió, ha nem milliárd dollárt ölt a fejlesztésbe, és most megmutatják, mire jutottak.
A Las Vegas-i CES-en, a világ egyik legnagyobb háztartási elektronikai szakkiállításán tervezik bemutatni az autót, amelyről egyelőre FCEV felirattal mutattak néhány képet. A név leíró jellegű, üzemanyagcellás elektromos járművet jelent, azaz sokat nem árul el a hajtáslánc jellegén kívül. A karosszéria arról árulkodik, hogy a Kia Niro alapjaira építkezhettek a Hyundai tervezői, úgy, hogy az arányokat változatlanul kellett hagyniuk, csak a lemezburkolatot formálhatták át. A végeredmény nem rossz, bár nem is olyan látványos, amilyen egy tanulmányautó esetében megszokott. Olyan, mintha a Hyundai a Niro testvérmodelljének gyártására készülne, de előtte még megmutatnák a prototípust, hidrogén-üzemű hajtással.
Bár igazán soha nem kerültek a figyelem középpontjába, a Hyundai már készít üzemanyagcellás autókat: a régi Tucsonnak (amit Európában ix35-ként árultak) van egy ilyen változata, ezt vezettük is már. Nos, az új FCEV a gyáriak szerint ahhoz képes valamivel fejlettebb hajtást kapott, amely 60%-os hatásfokkal működhet – ez 9% javulást jelent – és egy tank hidrogénnel 800 kilométer megtételére teszi képessé a Tucsonnál amúgy is könnyebb és alacsonyabb – azaz valószínűleg aerodinamikailag is kedvezőbb kialakítású – FCEV-et.
A hajtáslánc alapján persze nem sok keresnivalója lenne egy ilyen autónak a CES-en, oda azért viszik, hogy bemutassák a Hyundai saját fejlesztésű robotpilóta-rendszerét, amely ünnepélyes keretek közt új nevet is kap. Ezen felül egyfajta mesterséges intelligencián alapuló hangvezérlés, az Intelligent Personal Agent is az FCEV-ben lesz kipróbálható.