Meghalt az ember, aki világmárkává tette a Toyotát
88 évesen elhunyt Tojoda Tacuro (Tatsuro Toyoda), a Toyota korábbi elnöke, a márka alapítójának fia, akinek vezetése alatt a japán gyártó megtalálta az utat az USA piacára.
Az, hogy Amerikában ma a helyi autógyártók mellett pokoli erős jelenléte lehet a Toyotának, az nagyban köszönhető a napokban elhunyt Tojoda Tacuronak. Az 1929-ben, Tojoda Kicsiro cégalapító fiaként született exvezér diplomás mérnökként csatlakozott a vállalathoz 1953-ban. Évtizedekkel később, a nyolcvanas években ő vezette az NUMMI nevű projektet, ami elhozta a tengeren túli sikereket. A General Motors-szal nyitott közös üzemet akkor a vállalt, így a Toyota a védővámokat kikerülve, helyben gyártott autókkal tudta ellátni az amerikai piacot. Személyes sikere, hogy jól kezelte a japán és amerikai vállalati kultúra közti különbségeket, amely nélkül aligha lett volna eredményes az amerikai gyártás. Később, 1992 és 1995 a Toyota elnöke is volt, majd haláláig tanácsadóként segítette a vállalatot.
A családnév D-betűje egyébiránt még az autógyárt alapításakor lett T- a márkanévben, mert az állítólag szerencsét hoz. Hogy ezért vagy sem, de tény, hogy a családi vállalkozásból mára világ top4 legnagyobb autógyártójának egyike lett, amit most is egy Tojoda vezet: Tacuro unokaöccse, Tojoda Akio.