Mercedes legerősebb piaca továbbra is Európa, a legkeresettebb típus pedig a C osztály, de az új E osztály is látványos növekedést hozott tavaly.
A Mercedes személyautóiból 2017-ben egész pontosan 2 289 344-et adtak el, ami 9,9%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Ezzel a márka visszaszerezte rég elvesztett vezető helyét a prémium-kategóriában. Ez volt a hetedik év, amikor folyamatosan növekedtek az eladások, ami nem kis részben a fronthajtású modellcsalád sikerének köszönhető. Ezekből összesen 620 ezret adtak el, bár mivel a sorozat minden változatát másképp hívják, hivatalosan tavaly sem ezek egyike vezette a házon belüli népszerűségi listát.
A legnagyobb számban eladott Mercedes 2017-ben is a C osztály volt, e típus változataiból összesen 415 ezer fogyott világszerte. Az E osztálynak pedig egyértelműen jót tett a modellváltás: a cég legkonzervatívabb típusából 40%-kal többet adtak el, mint egy évvel korábban. Jól fogytak a szabadidő-autók és terepjárók is, ilyen járműből több mint 800 ezret vásároltak tavaly, ami 14%-os növekedést jelent.
A legerősebb piac továbbra is Európa: itt 955 ezer Mercedest adtak el, ami 6,4%-os növekedést jelent, és ebből 303 ezret Németországban értékesítettek. Emellett Kínában is sikerült erősíteni a márka pozícióján, ahol 25%-os növekedést ér el a cég. Itt az E osztály eladásainak megduplázódása segített az eladások növelésében. Összességében az ázsiai régióba 875 ezer, Észak-Amerikába pedig 400 ezer Mercedes jutott tavaly.
A fenti számokba nem számolták bele a Smart eladásait – ami nem nagy meglepetés, a 6,5%-os eladáscsökkenéssel nyilván nem szívesen dicsekedik a cég – ám a kisautó-márka 135 ezrével együtt a Daimler AG. személyautó-eladásai 2 424 369 autót tesznek ki, ami a gyáriak szerint kényelmesen elegendő a piacvezető pozícióhoz.