Igazán bitang a Subaru sportszedánja
Bár az utóbbi időben nem a legvagányabb és legmegnyerőbb formatervekkel hozakodtak elő, a Subaru dizájnerei a tavaly őszi Tokyo Motor Show-n azért megmutatták: tudnak, ha akarnak. Akkor leplezte le ugyanis a japán gyártó a Viziv Performance Concept tanulmányt, amely egy igen tisztességesen sikerült sportszedán volt. Most ugyancsak a japán fővárosban, de egy másik Tokiói Autószalonon (Tokyo Auto Salon, nem keverendő a Tokyo Motor Show-val) bemutatták a felhergelt kivitelt is.
A Viziv Performance STi Concept nem különbözik gyökeresen a mezei változattól. Az első lökhárítót azért átdolgozták, méghozzá nem is csak a külsőségek kedvéért. Az egyik tervező szerint a hűtés is hatékonyabb, a jobb aerodinamika miatt pedig a lökös aljára egy piros-fekete splittert is faragtak. Ez a színösszeállítás köszön vissza a módosított küszöbön is, és a hátsó lökhárítóra is jutott belőle. Az egészen futurisztikus farrészen a négy kipufogóvég nem újdonság, a tekintélyes hátsó szárny viszont az, a tavaly bemutatott koncepción nem szerepelt, ez az STi-kivitel sajátossága.
Ezeken kívül szinte minden változatlan maradt: a sárvédők a maguk szögletességével, az első és hátsó lámpatestek és a géptető légbeömlője mind-mind ismerősek lehetnek már a Performance Conceptről. Ez persze annak fényében nem is meglepő, hogy a Subarunál nagyjából mindig csupán ennyi volt a látható különbség a WRX és a WRX STi modellek között.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a géptető alá milyen technikát álmodtak meg a Subaru mérnökei, ahogy az sem teljesen világos, mit is akarnak a Viziv tanulmányokkal, mikor lehet belőlük sorozatgyártású modell. A legfrissebb Imprezát ugyanis csak 2016-ban mutatták be, leváltása legkorábban az évtized végén lehet aktuális. Talán addig is csak azt akarják az emberekbe sulykolni, hogy igenis, tudnak ők kívánatos autókat rajzolni.