Legendák taposták, most ötvenmilliót érhet
Ha a Subaru márkát és a ralit egy mondatban említjük, legtöbbünknek kétségkívül az Impreza versenyautók ugranak be. Most azonban egy Legacy kerül kalapács alá, amelyet igazi ralilegendák hajtottak az évek során.
Ari Vatanen pontosan ezzel a kocsival indult az 1993-as Akropolisz-ralin, ahol egészen kieséséig vezetett is többek közt Tommi Mäkinen, Carlos Sainz, Colin McRae és Juha Kankkunen előtt. A verseny után az összetört autó visszakerült az építőhöz, a Prodrive-hoz, akik gatyába rázták, majd eladták egy olasz ralicsapatnak. 1995-ben aztán Richard Burns tekergette a kormányát a Bettega Memorial Rallysprinten, sőt a dobogó második fokára is felállhatott.
Később egy Szafari ralis Imprezával házasították össze, de 2008-ban megvette a Richard Burns Collection, hogy visszaállítsák eredeti állapotába. A munkát az ex-Prodrive-szakember, Ian Richardson vezette - ha valaki, ő pontosan tudhatta, milyen volt az autó azelőtt. Jelenleg az 1993-as Akropoliszon látott formáját viseli, valamint a K555 BAT rendszámot. Kétliteres bokszer-turbómotorja 290 lóerős, ahhoz egy X-trac kézi váltó társul. Az újjáépítés óta mindössze száz kilométert futott.
A Legacy-t a Silverstone Auctions árverezi el a Race Retro Competition Car Sales nevű rendezvényen február 23-án. Akár 140 ezer angol fontot, vagyis közel ötvenmillió forintot is megérhet a legendák által taposott Subaru.