Jól felnőtt a VW Jetta
Leleplezték a Volkswagen kompakt szedánjának következő generációját, bár már a leírás sem illik pontosan az új modellre. Nem kérdés, hogy ez minden idők legérdekesebb Jettája, és bár ezzel még nem állítottunk sokat, egyértelmű, hogy a németek semmilyen eszköztől sem riadnak vissza, hogy visszaédesgessék az elmúlt bő két évben elveszített amerikai vásárlókat.
A Jettát Detroitban mutatták be, ami nem véletlen: odaát ez a Volkswagen slágermodellje, ezzel igyekeznek a Honda Civic, a Ford Focus és a Toyota Corolla vevőit elcsábítani, míg Európában leginkább rétegmodellnek számít a külön csomagtartós Golf változat. Eddig legalábbis így tartottuk számon a típust, de a hetedik generáción már egyáltalán nem látszik a rokonság. Az új Jetta inkább egy sportosabb, bár kisebb Passat változatnak látszik, sőt, a formaterv egyes részletei egyenesen az Arteont idézik.
A méretek minden irányban nőttek egy keveset, ami Észak-Amerikában biztosan jó pont lesz. A műszaki alapok persze nem változtak, itt is a szabvány MQB platformot alkalmazták a tervezők, akár a többi VW típus esetében. Egyelőre egyetlen változatot mutattak be: ebbe az 1,4 literes TSI turbómotor 148 lóerős változatát építették, amelyhez hatfokozatú manuális, vagy nyolcsebességes automata váltó jár. Későbbre várható egy erősebb kivitel, a VW kétliteres turbós benzinmotorjának egy változatával. Dízelmotoros kivitel aligha lesz – azt hatásosan ásta el az amerikai sajtó – de azon cseppet sem csodálkoznánk, ha később bemutatnának egy benzin-elektromos hibrid kivitelt.
Egyelőre erősen kérdéses, hogy Európáig eljut-e az új Jetta. Az elődmodellek eladásait nézve nem lenne logikus lépés, ugyanakkor az új modell egy fokkal azért érdekesebb autó lett, különösen VW-mércével, ami mifelénk is javíthatna az esélyein.