Eagle, a legtréfásabb kínai BMW-másolat
A BMW 600-as, az Isetta hosszú, családi változata nem volt nagy siker, mára pedig tényleg kevesen emlékeznek rá, de egy apró kínai vállalkozás mégis ezt az 50-es évek végi, egybeszabott kisautót másolja vadiúj villanyautójával.
Az Eagle EG6330K jelzésű gép távolról nézve majdnem tökéletes másolatnak látszik, még a jellegzetes, U alakú lökhárítót is lemásolták. Két feltűnő eltérés akad: a kínai másolatnak nem nyílik az orra, mint az eredeti kisautónak, és a későbbi BMW modelleket idéző alacsony, de széles kétrészes hűtőrács van rajta. Az összkép igazán kedves, bár az valószínűtlen, hogy épp ennek a formatervnek az ellopása bármiféle előnyt jelent, hisz egy alapvetően sikertelen, és mára szinte teljesen elfeledett BMW az alap.
A kínai ál-BMW műszaki megoldásairól keveset tudunk, csak annyi biztos, hogy elektromos a hajtáslánca, a hatótávja 120 km körül van, a végsebessége pedig 60 km/h. Kínában ez a kategória korlátozott használati értéke ellenére meglehetősen népszerű, több tucat gyártó kínál több száz efféle szükségautót, néha sokkal különlegesebb külsővel is – ennek ellenére nem lehetetlen, hogy az Eagle múltidéző formája hozzájárulhat a sikerhez.
Az eredeti 600-assal a BMW-nek nem volt nagy sikere: 1957 és 1959 között gyártották, és alig 35 ezer példány készült belőle. Az alapötlet az volt, hogy készítenek egy családi kiskocsit az Isetta törpeautó alkatrészeinek felhasználásával. Így az első két ülésre a homlokfal felnyitásával lehetett bejutni, és az első futóművet is a kétszemélyes apróságból vették át. A 19,5 lóerős, kéthengeres, 582 köbcentis, léghűtéses, kéthengeres bokszermotort az R67 jelzésű oldalkocsis motorkerékpárból vették át, és az autó farába került. A típus gyenge piaci szereplése ellenére hozzájárult a BMW későbbi, sikeresebb kisautójának, a 700-asnak a kifejlesztéséhez, amely nagyon hasonló alapokra épített, hagyományos kialakítású kétajtós szedán-karosszériát kapott.