A Dacia tavaly év végén tartotta meg az új Duster nemzetközi bemutatóját . Mi is vezettük a román márka itthon is népszerű SUV-ját, amely nemcsak jobban néz ki, mint elődje, hanem egészen élhető is, nagyjából mindent tud, amit egy olcsó hobbiterepjárótól elvárhatunk. Akkor azonban még csak a hárommillió forintos alapár volt ismert, publikus hazai árlistája nem volt. Egészen mostanáig.
A bemutatón elhangzott, hogy nem lesznek nagy különbségek a kifutó modellhez képest, amelyből a szinte minden lehetséges extrával megpakolt, automata dízelt is megkaptuk 5,3 millióért. Ezt az ígéretet tartották is, hiszen az 1,6-os benzinesből a csúcsot jelentő Prestige felszereltséget is kicsivel négymillió alatt mérik, míg a gyengébbik 1,5-ös dCi 3,8-nál kezdődik. Érdemes odafigyelni arra, hogy manuális klímát csak Essential-szinttől lehet rendelni, ha pedig automatát akarunk, azt Comforttól kaphatunk.
Az automata váltó csak az erősebb, 109 lovas dízelhez kérhető, ráadásul csak Prestige szinten, ezzel ez a legdrágább kétkerékhajtású Duster 5,15 millióért. Összkerekes dízelt kézi váltóval, ugyancsak Prestige felszereltséggel 5,2-ért adnak. Ezen még metálfénnyel, automata klímával, kulcs nélküli nyitás-zárással, valamint körbekamerázással pöckölgethetünk felfelé. Összességében viszont elmondható, hogy 3,5 millió alatt már egészen tisztességesen felextrázott szívó benzinest kaphatunk.
Motor | Access | Essential | Comfort | Prestige | |
1,6 SCe, 114 LE | 4x2 | 2 999 000 | 3 299 000 | 3 649 000 | 3 949 000 |
1,2 TCe, 125 LE | - | - | - | 4 449 000 | |
1,5 dCi, 90 LE | - | 3 799 000 | - | - | |
1,5 dCi, 109 LE | - | - | 4 349 000 | 4 649 000 | |
1,5 dCi, 109 LE, EDC | - | - | - | 5 149 000 | |
1,6 SCe, 114 LE | 4x4 | - | - | 4 199 000 | 4 499 000 |
1,2 TCe, 125 LE | - | - | - | 4 999 000 | |
1,5 dCi, 109 LE | - | 4 549 000 | 4 899 000 | 5 199 000 |
A nagy konkurens Suzuki Vitara alapára 4,6 millió forint, de ha a hahun nézzük a szalonautókat, 3,8 millió körül találhatjuk az első GL-felszereltségű példányokat, 1,6-os benzinmotorral, klímával. Ha viszont a Suzukinál kezdünk el bátran extrázgatni, a hétmilliót is megközelíthetjük.