Idő előtt állíthatják le az aktuális, F80-as kódú M3-as BMW gyártását. Az Autocar a német márka egyik szóvivőjére hivatkozva azt írja: augusztusban elkaszálhatják a modellt, az ugyanis nem teljesítené a szeptembertől érvényes új fogyasztás- és károsanyagkibocsátás-mérési ciklus, a WLTP követelményeit.
A bajorok biturbó sorhatosához ugyanis új benzin-részecskeszűrőt kellene beépíteni. Ha ezt megteszik, újra végig kell csinálniuk egy engedélyeztetési eljárást, amely pedig igen érdekes helyzetet eredményezne. Az aktuális M3-as forgalmazását később tudnák folytatni, mint ahogyan az új 3-as sorozatot bemutatják. A G20-as 3-as BMW-t az őszi Párizsi Autószalonon leplezik majd le a tervek szerint.
Így tehát a vártnál és tervezettnél korábban kaszálják el az M3-ast, a következő generáció bemutatásáig lesz egy kis űr a helyén. Nem érvényes viszont ez a forgatókönyv a kupéváltozatra, az M4-re. Bár ott is szükség van az új benzin-részecskeszűrőre, de mivel az a modell (és a 4-es sorozat) később esik át a generációváltáson, náluk bevállalják az újrahomologizálást. Emiatt azonban az M4-ek gyártása és értékesítése néhány hónapig szünetelni fog.
Az M3 következő szériáját minden bizonnyal 2020-ban kezdik forgalmazni, idén ősztől addig kell majd várnia annak, aki ebben a méretben vágyik sportos BMW-szedánra. Érdemes lesz, mert a jelenlegi sorhatos átdolgozott változata állítólag 463 lóerős lesz, tehát többet tud, mint a mostani M3 Competition Package-dzsel.