Amatőr hibák a Tesla Model 3-on?
A Munro & Associates olyan cég, amely mindenféle termék mérnöki elemzésével foglalkozik: megvizsgálnak, megmérnek, szétszednek és kielemeznek bármit. Ezúttal egy Tesla Model 3-as vizsgálatát mutatták meg, ahol jól látszik a típus néhány nehezen magyarázható műszaki megoldása, illetve egyes minőségi hibák is.
Az Autoline rövidfilmjének elején azt mutatják be, milyen komplikált hozzáférni az autó áramtalanítására szolgáló hurokhoz. Ez az ujjnyi vastag drót, amelyet két helyen kell átvágni, csak úgy közelíthető meg, ha a csak elektromosan nyitható első csomagtartófedelet felnyitják, ami úgy lehetséges, hogy akkumulátort kötnek a lökhárító alá rejtett két kábelre. Ez Sandy Munro szerint, aki a cég alapítója és vezetője, ésszerűtlenül nehézkes megoldás, a gyártók általában valamiféle mechanikus vészrendszert építenek be, amely néhány egyszerű mozdulattal aktiválható.
Az oldalajtóknál is találtak hasonló furcsaságot: elöl van mechanikus vésznyitó, a hátsó utasok azonban csak a hátsó csomagtartóajtón menekülhetnek, ha elmegy az áram, persze az után, hogy előrehajtották az üléstámlákat.
Az efféle átgondolatlanságok mellett akadnak összeszerelési hibák is. Ilyen volt a bal első oldalablak csálén levágott belső tömítése, vagy a hátsó csomagtartófedél körüli illesztések, amelyekre Munro azt mondta, hogy olyan, mintha egy 70-es években gyártott autót látna, vagy egy Kiát a 90-es évekből. A felvétel alapján az egyenlőtlen illesztések nem tűnnek ennyire vészesnek, de az azért egyértelmű, hogy ezen a téren a Tesla nem hozza a német luxusautó-gyártóktól megszokott színvonalat.
A teljesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a három detroiti autógyártó a Munro & Associates legnagyobb megbízói közé tartozik, az pedig eddig sem volt titok, hogy a Model 3 gyártásával még mindig komoly problémák vannak: az autók sokkal lassabban készülnek, mint ahogy korábban tervezték. Ezzel együtt Munro csak olyasmiről beszél a filmen, ami látszik is, azaz a megállapításait nem könnyű cáfolni.