Megmutatták az új Škoda Fabiát
Úgy jött ki a lépés, hogy a Škoda Fabia lesz az utolsó kisautó a VW csoport kínálatában, amely átkerülhet a szabvány MQB platform legkisebb változatára. A Seat Ibiza és a VW Polo esetében már megtörtént a váltás, a csehek modellje azonban egyelőre be kell érje egy alaposabb frissítéssel.
A régi PQ26 padlólemezre épülő kisautónak ugyanis ki kellene húznia legalább 2020-ig – úgy jön ki a megtérüléshez szükséges hat éves modellciklus – ám a négy éves modell versenyképességének megőrzése érdekében most végrehajtanak rajta néhány átalakítást. A leglátványosabban az autó orra változik: nagyobb, lecsapott sarkú hűtőrácsot és új, egyszerűbb körvonalú fényszórókat kap az autó.
Hogy jobb-e ez így, mint volt, azt nehéz lenne megítélni, de biztosan változtat az autó karakterén, és a Škoda számára ez a lényeg: így néhány évig még fenntarthatják a frissesség látszatát, mielőtt eljön a negyedik generáció bemutatásának ideje. Ám ha nem elölről nézzük az autót, a változtatásokat már nagyítóval kell keresni. A hátsó lökhárító alján a két kis helyzetjelző, a hátsó lámpák új belső szerkezete, illetve a nagyobb felnik tűnnek fel, ha eleget vizsgálgatjuk a gyári képeket.
Ahogy a márkától már megszokhattuk, a VW csoport szabvány megoldásaira építkezik. A motorválaszék most még egységesebb, mint korábban volt: a megújított Fabiát mindössze egyféle motorblokkal kínálják majd. Az ezer köbcentis háromhengeres négyféle teljesítménnyel lesz elérhető. A turbó nélküli változatok 60 vagy 75 lóerősek lehetnek, turbóval pedig 95 és 110 lóerő lehet a teljesítmény. A turbós motorokat már részecskeszűrővel is felszerelték – úgy néz ki, az ilyen kis hengerűrtartalmú, feltötlött benzinmotoroknál ez lassan elkerülhetetlenné válik. Érdekes, hogy dízelváltozat egyáltalán nem készül, ahogy négyhengeres benzines sem. Aki ilyesmit szeretne, kénytelen lesz a cégcsoport más márkáinál körülnézni.
A megújított Fabiát a Genfi Autószalonon állítják ki, ám a piaci bevezetést nem sietik el, az csak az év második felében kezdődik.