A Tata korábban próbált ugyan megtapadni a nagyobb exportpiacokon, de ez a törekvésük eddig nem igazán járt sikerrel. Néhány terepjáró és pick-up modelljük ugyan kapható Indián kívül is, de az exportált autók mennyisége minimális. Ám amit most mutattak, abból az látszik, hogy továbbra is a terveik közt szerepel egy teljesebb, és versenyképesebb típusválaszték kialakítása.
Rögtön két, egész korszerű hatást keltő tanulmányautót is bemutattak, egy középkategóriás szabadidő-autót, ezt H5X-nek nevezik, illetve egy kompakt ötajtós személyautót 45X néven. A gyáriak szerint mindkét típusban új műszaki alapokat alkalmaztak, de a gyártás lehetősége egyelőre nem merült fel.
A H5X az Optimal Modular Efficient Global Advanced Architecture nevű padlólemezre épül, amleyet a Jaguar-Land Rover segítségével, a britek D8 jelzésű platformja alapján alakítottak ki. Ez utóbbi jelenleg három kisebb típus, a Land Rover Discovery Sport, a Range Rover Evoque és a Jaguar E-Pace alapjaként már gyártásban van, így a Tata modell megvalósítása sem ütközhet komolyabb akadályba.
A terepjáró kisebb, mint a Discovery Sport: a hossza 4,58 méter, a szélessége 1,96 méter, a magassága 1,69 méter, a tengelytávja pedig 2,74 méter. A formaterve, amelynek a stílusa külön nevet kapott – Impact 2.0-nak hívják – divatos, bár nem különösebben egyedi, a legtöbb részletmegoldásával így vagy úgy, de találkoztunk már más gyártók autóin.
Hasonlóan átlagos jószág a 45X, amelyről még kevesebbet árultak el, bár ennek a műszaki alapja is elég kacifántos nevet kapott. Az Agile Light Flexible Advanced Architecture – talán fürge, könnyű rugalmas fejlett szerkezetnek fordíthatnánk – szintén új fejlesztés, amelyet itt használnak először, de állítólag később sorozatgyártású autók alapjául szolgál majd.
A Tata a Jaguar-Land Rover tulajdonosaként egy ideje már hozzáférhetne korszerű műszaki megoldásokhoz, de a H5X révén most láthattuk először, hogy meg is próbálnak élni ezzel a lehetőséggel. Az persze korántsem biztos, hogy ezekből a nagyobb modellekből valóban szériagyártmány lehet, hisz Indiában valószínűleg nem lennének különösebben kelendőek. Ám elképzelhető, hogy a Tata újra megpróbál kilépni a nemzetközi autópiacra, amihez viszont jó választás lehet mindkét autó.