Citroën: a flottavásárlók tartják életben a dízelt
A Citroën vezérigazgatója szerint közeleg a dízelüzemű autók halála, és nem alaptalanul állítja ezt.
A vállalat vezérigazgatója, Linda Jackson arra alapozza a felvetését, hogy a tavaly októberben bemutatott mini crossovert, a Citroën C3 Aircrosst 75%-os arányban benzinmotorral vásárolják. Jackson szerint a maradék 25% főleg a flottavásárlókból tevődik össze, és ahogy fogalmazott „valami nagyon drámainak kell történnie, hogy ez a trend megforduljon”.
Habár a dízelbotránynak és a hónapról-hónapra szigorodó környezetvédelmi szabályozásoknak köszönhetően világszerte csökken a dízelüzemű autók eladása, érdemes némiképp fenntartásokkal kezelni Jackson szavait, ugyanis a C3 Aircross valószínűleg épp nem a flottavásárlók első számú célpontja. Vélhetően egy Volkswagen Passat vagy egy Škoda Octavia esetében sokkal relevánsabb következtetéseket lehetne levonni az eladásokból.
Jackson egyébként kitért az elektromos autókra is, amelyeknek egyelőre híján vannak a franciák, hiszen a rég elavult technikájú Citroën C-Zero és Peugeot iOn Mitsubishi-technikán alapul, a frissen beszerzett Opel Ampera-e-ért pedig súlyos pénzeket kell fizetniük a General Motorsnak. A Citroën-vezér szerint valóban megoldás lehet a villanyautó, azonban számára még kérdéses, hogy az infrastruktúra kiépítésével, és az elhasznált akkumulátorok kezelésével járó költségeket ki fogja majd megfizetni.