2018.02.14. 10:22

A BMW X4 nem igazán régóta, mindössze négy éve van a piacon, a németek mégis úgy érzik, eljött az ideje a generációváltásnak, szükség van a frissítésre ahhoz, hogy életben maradhasson. Ahogyan az X3-nál is volt, a kupétetős hobbiterepjárónál sem túlságosan szembetűnőek első pillantásra a változtatások.

Az X4-es is nagyobb veséket kapott, az X3-ashoz hasonlóan aktív légáramlás-szabályzó rácsozattal. Hangszigetelt lett a szélvédő, a fényszórók alapáron bi-LED-esek, opcionálisan full-LED-esek. Szintén LED-esek a ködlámpák is. Hátul minden modellen egységes lesz a dupla kipufogó - egy vég a jobb, egy pedig a bal oldalon.

Ami a méreteket illeti, az autó teljes hossza 81 millimétert nőtt, a tengelytávolság pedig 54 millimétert. Ezt a hátul ülő utasok érezhetik majd a leginkább, nekik két és fél centiméterrel több lábterük lett. A kaszni 37 millimétert szélesedett és egy leheletnyivel alacsonyabb is lett, hátul pedig megnőtt a nyomtáv. Összességében javult a SUV légellenállási együtthatója, és állítólag a vezetési élmény is - utóbbi az X3 esetében meglepő módon valóban értelmezhető és valós állítás lett, így hát itt sem kizárt.

Odabent a vezető előtt egy 12 colos kijelző tölti be a műszeregység szerepét, opcionálisan pedig színes head-up display is rendelhető. Van beszédfelismerő funkció, a 10,25 colos központi kijelzőt pedig gesztusokkal is vezérelhetjük. Szintén új a multifunkciós bőrkormány, és persze egy sor prémiumautós kényelmi extrával is megszórták az új X4-est, amely rendelhető lesz xLine, M Sport és M Sport X felszereltségi szintekkel.

A bevezetéskor háromféle benzinessel és négyféle dízelmotorral kínálják az X4-et. Az alapkivitel az xDrive 20i lesz négyhengeres, kétliteres benzinmotorral, 184 lóerővel és 290 newtonméterrel. Ugyanennek a sornégyesnek az erősebb változatát kapja meg az xDrive 30i: 252 lóerőt és 350 newtonmétert tud. Soros hathengeressel szerelik az M40i-t, amely 360 lóerejével és 500 newtonméteres csúcsnyomatékával egyelőre a paletta tetejét jelenti majd.

Dízelek közül az alap az xDrive 20d lesz kétliteres négyhengeressel, 190 lóerővel és 400 newtonméterrel. Szintén kétezer köbcentiből (pontosabban 1995-ből) gazdálkodik az xDrive 25d, de ott 231 lóerő a teljesítmény, 500 newtonméter a maximális nyomaték. Hathengeresből ott lesz az xDrive 30d, amelynél a három literből 265 lóerő és 620 newtonméter jön ki, a gázolajos változatok közül a csúcsot pedig az M40d jelenti, 326 lóerővel és 680 Nm nyomatékkal.

A BMW X4 következő generációját először a márciusi Genfi Autószalonon mutatja meg a nagyközönségnek a német gyártó.