Nincs több titok: itt a Volvo V60
Néhány nappal ezelőtt két, gyárinak tűnő katalógusfotó szivárgott ki a Volvo V60-ról. A kínai Geely tulajdonában lévő svéd gyártó akkor még titkolózott, most viszont hivatalosan is bemutatták a középkategóriás kombit.
Ahogyan azt már eddig is tudhattuk, a V60 ugyanarra az SPA (Scalable Product Architecture) platformra épül, amelyet többek közt az XC60, az S90, a V90, valamint az XC90 alapjaként is használnak. A tervezéskor a tágasságra törekedtek, és bár a végeredmény nem lehetett a V90-hez fogható batár, azért a 4,76 méteres hossz, az 1,85 méteres szélesség és a 2,87 méteres tengelytáv kellően kényelmes családi autót ígér. A csomagtartó alapból 529 literes, de 1364-ig bővíthető.
A motorpalettáról mindeddig csupán találgathattunk, most viszont ebben a tekintetben is minden lényeges információra fény derült. Benzinesek közül két négyhengeres, a T5-öst és a T6-os közül választhatunk, előbbi 250 lóerő körüli teljesítményt és 350 newtonméteres csúcsnyomatékot tud, míg utóbbi 310 lovas, 400 newtonméteres. Dízelből is két négyhengeres szerepel a kínálatban: a D3-nál 150 lóerőt és 320 newtonmétert, a D4-nél 190 lóerőt és 400 newtonmétert hoztak ki az 1969 köbcentiből.
A svéd márka vezetői korábban már bejelentették, hogy 2019 után már nem mutatnak be olyan autót, amelyben valamilyen formában nem lesz villanyhajtás. E törekvés jegyében a V60-ból is lesz kétféle konnektoros hibrid. A T6 Twin Engine-ben 340 lóerőt a T8 Twin Engine-ben pedig 390 lóerőt tud a kétliteres turbós-kompresszoros benzinesből és villanymotorból álló rendszer. A legfürgébbek éppen a hibridek lesznek a maguk 4,5 másodperces 0-100 km/h-s sprintjével.
Nem újdonság a Volvótól, hogy a biztonságra is rágyúrnak. A V60 kombiban lesz automata fékezőrendszer, gyalogos- és kerékpáros-felismerő, de a nagytestű állatokra is képes reagálni a rendszer. Automatikus vészfékezéssel nemcsak a ráfutásos, hanem a frontális ütközések erejét is csökkenteni tudja az autó. Megfelelő felfestés mellett 130 km/h-ig a gyorsítást, lassítást és a kormányzást is át tudja venni, közben az úttest elhagyására és a szembejövő forgalomra is figyel. Sőt, opcióként a keresztező forgalomban, tehát akár útkereszteződésekben is segíti a sofőrt.
Az új Volvo V60 hazai árai egyelőre nem ismertek, a hivatalos sajtóanyag a forgalmazás megkezdésének pontos idejét sem említi. Az élő bemutatót a március eleji Genfi Autószalonon tartják.