Hat kerék 90 millióért
Ez a klasszikus Chelsea traktor, legalábbis az angol szleng definiciója szerint: olyan méregdrága, összkerékhajtású gép, amit kizárólag városi környezetben, státuszszimbólumként használnak (jellemzően a gyerekeket iskolába hozni-vinni), és soha nem mennek vele terepre. Elsősorban Range Rovereket gúnyolnak így a briteknél, de ma bármilyen SUV-re ráakasztható ez a jelző.
A fenti, pikírt meghatározás alapján nem kevés öniróniára vall a Kahn Design tuningcég részéről, hogy ezt a 6x6-os, átépített Land Rover Defendert egy új vállalat, a Chelsea Truck Company márkaneve alatt dobják piacra.
A brutális jármű 5,1 méteres, 880 milliméterrel és plusz egy hajtott tengellyel hosszabb, mint az átépítés alapját adó 110-es Defender. Egy kisebb létszámú osztályt vagy egy kosárlabda-csapatot cserejátékosokkal simán el tud szállítani a Flying Huntsman 6x6 Civillian Carrier névre keresztelt monstrum, hiszen kilencszemélyes.
Alkotói szerint hatalmas méretei és terepjárós eredete ellenére otthon érzi magát akár London, Chelsea vagy éppen New York szűkös utcáin is. A tökéletes villantás érdekében a verdát rendesen telepakolták, panoráma üvegtető, versenyüléshez hasonló fotelek és annyi nyomaték került bele, ami egy tank elvonszolásához is elég volna.
Persze alapesetben csupán a Defender eredeti, 2,2 literes 170 lóerős dízele dolgozik a motorháztető alatt, de ezt jóérzésű tulajdonos nem vállalja fel. Ehhez a kocsihoz minimum a General Motors LS3 kódjelű V8-asa illik, ennek 430 lóerejével már valószínűleg arrébb tud állni a felezőváltós hajtásrendszerét és zárható differenciáljait is megtartó Defender, ami így nyilván keményebb terepen is könnyedén elboldogul. A nagyobb tömeg miatt hatékonyabb fékrendszert kapott a Land Rover időközben már nyugdíjazott modelljén alapuló behemót.
A Kahn Design az átépítés során a külsőt is kezelésbe vette, így a Flying Hunstman új, ledes fényszórókat, vadabb hűtőmaszkot, és nagyobb kerékjárati íveket kapott. A 18 colos Huntsman kereken ballonos Cooper LTZ abroncsok feszülnek és a szürke fényezési is egyedi.
Jelentősek a változtatások a 6x6-os Civillian Carrier (polgári szállító) fedélzetén is. Csíkos szövet- illetve bőrhuzatú ülések, igényesebb kárpitok és navigációs rendszer biztosítja a Defenderekre egyébként nem igazán jellemző kényelmet.