Egy francia a Porsche Boxster nyomában

2018.03.11. 00:07

Pure néven jön a az Alpine A110-es lecsupaszított, mindössze 1080 kilogrammos változata, amelyből kihajigálták az összes feleslegesnek ítélt luxusfelszerelést. Hogy ezek pontosan mik, arról csak találgathatunk, mivel a Pure specifikációjáról csak annyit árult el az Alpine, hogy megegyezik a bevezető Premiere Edition felszereltségével, de a fókusz még inkább vezetési élmény irányába tolódott.

Ebből arra következtethetünk, hogy valószínűleg könnyebb, vékonyabb kárpitozást kapott a Pure, talán némi zajszigetelés is a súlycsökkentés áldozatául esett, és a felnik közül is a legkönnyebb kerül fel rá, ami a vezetési élmény szempontjából fontos rugózatlan tömeget csökkenti.

A hajtásról változatlanul hagyott, 250 lóerős, 1,8 literes négyhengeres turbómotor gondoskodik, de a kettős keresztlengőkaros futóműnél lehet hangolásbeli újdonság: ugyan az Alpine nem erősítette meg, de a Renault Sport modelleknél megszokott Cup futómű bevezetése nem lenne meglepetés.

A Pure mellett új, polgári használatra alkalmasabb csúcsverzió érkezése is várható: a Légende bőr ülésekkel, teljes kényelmi és biztonsági felszereltséggel kerül a szalonokba. A modellcsalád további bővítése a nagyobb motorteljesítmény irányába várható, hiszen a Renault Mégane RS-ben eleve erősebb ugyanez a négyhengeres motor, de oda is további lóerők várhatók, hogy tudják tartani a lépést a kategória legfrissebb királyával, a 310 lóerős Honda Civic Type R-rel.

Hogy több lóerő gond nélkül betuszkolható a franciák apró, középmotoros sportkocsijába, azt a két új versenyváltozat is mutatja. Az Alpine, a Signatech Racing versenycsapat és a Renault Sport részlegének együttműködésében kifejlesztett versenyautók erősebb motort, könnyebb karosszériát, versenyabroncsokat és átdolgozott futóművet kapnak a kötelező biztonsági felszerelések mellett.

A kupás A110-es 270 lóereje 1050 kilogramos tömeggel párosul, a GT4-es változat specifikációja azonban még nem ismert, mivel az adatok véglegesítése előtt a kocsinak részt kell venni az FIA hivatalos tesztjén. Hatfokozatú, szekvenciális, a kormány mögötti fülekkel kapcsolható versenyváltót kap az A110 Cup, a motorvezérlő programjai váltogathatók és speciális, verseny kipörgés- és blokkolásgátló is kerül az autókba.

Természetesen a kipakolt, de FIA homológ bukócsővel ellátott utastérbe az összes kötelező biztonsági berendezést beépítik: automata tűzoltórendszer, áramtalanító, verseny ülések és övek. Az állítható lengéscsillapítókat az Öhlins, az elöl hatdugattyús nyergekkel feltuningolt fékrendszert a Brembo szállítja, az abroncsok a Michelintől érkeznek - csupa nagy név a motorsport világából, így a végeredmény várhatóan egy élvezetesen vezethető, de gyors autó lesz.

Az Alpine A110 Cup sorozata azonban inkább hobbistákat céloz meg, amit az is jól mutat, hogy kocsikban a versenyülést állítható sínekre szerelik, a klímát pedig benne hagyják.

Nem volt elég? Itt találsz rengeteg friss anyagot a genfi szalonról:

Keresztben a sikoltó családdal
435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
Toporgó jövő
Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.