475 lovas villany-SUV-on dolgozik az Alpine A110 atyja

2018.03.13. 08:02

Az Alpine és a Renault Sport korábbi főnökével erősít a kínai Byton. David Twohig korábban az Alpine A110 fejlesztésében vett részt, most alelnöki pozíciót kapott a távol-keleti tulajdonú, de kaliforniai központtal működő vállalatnál. Közvetlen felettese a BMW i-részlegétől érkező Carsten Breitfeld lesz.

Twohig érkezését nem sokkal azután jelentették be, hogy kiderült: a Byton Concepten alapuló SUV-ot, a startup első saját modelljét önvezető funkciókkal is ellátják. Ezeket a fejlesztéseket az iparágban igen jelentős szereplőnek számító Aurorától kapják. Négyes szintű autonómiáról van szó, vagyis a hobbiterepjáró mindenféle emberi beavatkozás nélkül is képes lehet majd a közlekedésre.

A Byton SUV-ját kétféle villanyhajtással lehet majd megvenni. Az erősebbik tengelyenként egy motort kap, rendszerteljesítménye 475 lóerő, nyomatéka 710 newtonméter lesz, és mind a négy kerék hajt. A gyengébbik 272 lovas, 400 newtonméter nyomatékú, hátsókerekes. alapból 400 kilométeres hatótávval számolhatunk, de nagyobb akkucsomaggal az 520 kilométer is elérhető lesz.

A kínaiak azt mondják, autójuk már majdnem kész a sorozatgyártásra, a hírek szerint jövőre be is indulhatnak a gyártósorok. Ára 45 ezer dollár, vagyis 11 millió forint körül alakulhat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.