Nem titok, hogy a Corsa – ahogy a legtöbb aktuális Opel – napjai meg vannak számlálva. A kisautó utódja jövőre várható, de előtte még készítettek a régi modellből egy sportos kivitelt, a legendás GSi típusjelzéssel.
Ügyes trükk, hiszen műszakilag nincs az újdonságban semmi új. A motorja ugyanaz a 150 lóerős, 1,4 literes turbós négyhengeres, amelyet a Corsa S-ből már ismerhetünk. A 8,9 másodperces gyorsulás százra és a 207 km/h-s végsebesség nem rossz, bár nem is falrengető, ugyanakkor a kellemes körítés új életet lehelhet a koros kiskocsiba.
A 18 hüvelykes felnikkel, a lyukas motorháztetővel, a tetőspoilerrel és az első lökhárító fémbetétes légbeömlőivel a látvány kifejezetten ízléses. A GSi-t olyan autónak mutatja, amellyel nem lehet gond egy jóízű csapatás, és valószínűleg ez az illúzió segít majd eladni ezt a változatot, az indokoltnál valamivel magasabb áron, és egy rövidke pillanatra ismét a figyelem középpontjába jutni a Corsa sorozatot úgy általában.
Az aktuális Corsa leváltása egyébként az Opel talán legsürgetőbb feladata. A jelenlegi modellt ugyanis a 2006-ban bemutatott modell alapos frissítésével állították elő négy évvel ezelőtt, az utódot pedig, amely már majdnem készen volt, nem küldhette gyártásba az Opel új tulajdonosa, a Peugeot, mivel az még a General Motors szellemi tulajdonában levő műszaki megoldásokra épül.
Állítólag már hozzáfogtak a Peugeot 208-ason alapuló utód fejlesztésének, de az nemigen várható 2019 végéig, és addig valahogy életben kell tartani a régi Corsát – úgy tűnik, a GSi bevetésével épp ez volna a cél.