Már korábban is felmerült a lehetősége, hogy a Lotus a Porsche, a Maserati és a Lamborghini példáját követve sportos szabadidő-autót dobjon piacra, de úgy néz ki, a valódi lehetőség csak most nyílt meg a britek előtt.
A Lotus még tavaly tavasszal került a Geely tulajdonába, amely egyebek között a Volvo Cars-t is birtokolja. A közös tulajdonos pedig a jelek szerint azt is jelenti, hogy a Lotus mérnökei most már hozzáférnek a Volvo műszaki megoldásaihoz is. A Lotus vezérigazgatója, Jean-Marc Gales legalábbis erre utalt.
Úgy néz ki, a Lotus azt az SPA struktúrát használja majd, amelyet a Volvo nagyobb modelljei számára fejlesztettek ki. Egyebek közt erre épül az XC60 és az XC90 is, és a struktúra egyik előnye, hogy mivel sok nagy szilárdságú acélt tartalmaz, viszonylag könnyű. A Lotusnak pedig épp erre van szüksége Gales szerint, aki azt mondta, mindenképp meg szeretnék oldani, hogy a szériagyártmány tömege két tonna alatt maradjon.
Az SPA rendszer hátránya, hogy csak négyhengeres motorok fogadására van felkészítve, és a legerősebb hajtásrendszer, amelyet a Volvo jelenleg kínál hozzá, egy 400 lóerős hibrid rendszer. Így a Lotus motortuning-részlegének, amely a sportkocsikban használt Toyota blokkokkal már bizonyított, valószínűleg bőven akad majd dolga.
Az autón nyilvánvalóan dolgoztak már korábban is – erre utalnak a forma jogi védelmét szolgáló korábbi vázlatok is – de a terveket állítólag csak mostanában véglegesítik. Ehhez képest meglepő, hogy Gales 2020-ra ígéri a gyártás beindítását. A gyártás a tervek szerint Kínában folyik majd, akár egy gyártósoron az ott előállított Volvo modellekkel, de azt sem zárják ki, hogy Nagy-Britanniában készüljön az autók egy része, bár a vezérigazgató szerint ez nagyban függ attól, hogy a brexit után milyenek lesznek a kereskedelmi feltételek.