Itt az új kétajtós C osztályú Mercedes
A modellfrissítés az autóiparban olyan, mint az esküvőn a csók: nem halálos bűn az elmulasztása, de komolyan senkinek nem jutna eszébe mellőzni. Így hiába egyértelmű, hogy egy forma jól sikerült, valamit mindenképp csinálnak vele a tervezők.
Most például a C osztályú Mercedes kétajtós változatain a sor, a kupén és a kabrión. Azt azért nyilván érezték a tervezők, hogy nem kellene teljesen elrontani az eredeti forma harmóniáját, így tényleg csak apróságokon módosítottak. Más például a hűtőrács vízszintes osztása, a fényszórók belső felépítése, és az autó színére fényezték az oldalablakot keretező csíkot, ami eddig krómszínű volt. Emellett igazítottak az első lökhárító légbeömlőin és hátul a kipfuogóvégek formáján is, de mindez arra sem igazán elég, hogy a laikus kiszúrja, változott valami. És az az érzésünk, ezzel jár jól a Mercedes, hiszen a C Coupé és Cabriolet eddig is a kínálat legelegánsabb darabjai közé tartozott, és ez az, amin nem érdemes változtatni.
Ami a műszaki tartalmat illeti, itt azért már akad néhány valódi újdonság. Ilyen a C200 EQ Boost nevű típusváltozat 1,5 literes turbós benzinmotorja, amely önmagában is 184 lóerős, de csatlakozik hozzá egy 48 voltos elektromos segédhajtás is. Ez rövid időre 14 további lóerővel járulhat hozzá az autó gyorsításához. A plusz teljesítmény a gyáriak szerint sem elegendő többre, mint hogy csökkentse a turbó késedelme miatti pillanatnyi teljesítményhiányt gázadáskor, de egy ilyen kis turbómotornál ez is sokat számíthat. A kupé ezzel a hajtással 7,9 másodperc alatt gyorsulhat százra, elérheti a 239 km/h-t, és átlagosan 6,1 litert fogyaszt száz kilométeren.
A dízelmotorok közt is akad egy újdonság: a C220d kétliteres négyhengerese 194 lóerős, 24 lóerővel erősebb, mint eddig, így a kétajtós karosszériát akár 7 másodperc alatt felgyorsíthatja 100 km/h-ra, és 240 km/h végsebesség elérésére teszi képessé.
A C43 AMG változat V6-os turbómotorját is továbbfejlesztették: a háromliteres teljesítményte 367-ről 390 lóerőre emelkedett. A gyorsulási idő százra itt 4,7 másodpercre csökkent, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ra.
A frissítés kapcsán természetesen a kétajtós C osztály fedélzeti rendszereit is frissítették: többek közt jutott bele új, 12,3 hüvelykes kijelző a legfrissebb szoftverekkel, és új, érintőgombos kormánykerék is.
A frissített típusok élő bemutatójára ugyan New Yorkban kerül sor néhány napon belül, a forgalmazás viszont Németországban indul először, július folyamán, Észak-Amerikában csak az év vége felé jutnak el a kétajtósok újabb változatai.