A genfi világpremier után alig több mint két héttel Magyarországra is befutott az új Volvo V60 első néhány példánya és vele egy elég nyomós ok arra, hogy az újautó-vásárló egy kicsit elfordítsa a fejét a SUV-k uralta piac legfelkapottabb ajánlataitól.
Aki manapság több mint tíz millió forintot költ autóra, nyilván egy kombitól is többet vár, mint, hogy beférjen fél köbméternyi (egészen pontosan 529 liternyi) csomag a hátuljába és könnyebb legyen átmenetileg furgonná alakítani mint bármi mást.
A Volvo több évtizede ontja az emlékezetes formájú kombi modelleket és látszik, hogy kitart a formátum mellett, hiszen a két éve bemutatott V90 után a csúcsmodellel azonos platformra épített egy kisebb, ezért az európai szem számára befogadhatóbb újdonságot, a V60-at. Ez sem kisautó, hiszen például 4,76 méteres teljes hosszával már nem nevében azonos elődje, inkább a korábbi V70 és a mostani V90 ligájában játszik, a hetvenesnél jobb térkihasználást pedig a 2,87 méteres tengelytáv biztosítja.
Az autóról genfi tudósításainkban már részletesen írtunk, sőt, videó is készült, most pedig megtudtuk, hogy mely változatok mennyiért kerülnek itthon a szalonokba.
Az új V60-hoz egyelőre kétféle felszereltségi szintet (Inscription és Momentum), illetve kétféle dízel és egy benzinmotort lehet majd választani. Az alapot a 150 lóerős D3 jelenti majd, melyért 10 millió 650 ezer forintot kell fizetnünk. Ezt, és a 190 lóerős D4 dízelt is rendelhetjük majd kézi és automataváltóval, míg a turbós benzinmotorral szerelt T6-ot kizárólag automatával és összkerékhajtással árusítják majd, indulóára pedig 14,4 millió forint lesz.
Az autó élőben a legszebb kombi most a piacon, de aki a fenti összegek bármelyikét költi el rá, nemcsak a csodás skandináv stílust kapja meg, hanem hanem egy sor biztonsági és kényelmi fejlesztést is. Az új Volvót minden kivitelét kizárólag teljesen ledes fényszórókkal és hátsó lámpákkal gyártják majd. A fényszórók alapesetben 1600 lumen kibocsátására képesek, míg a feláras adaptív led fényereje 2000 lumen és ez utóbbit kanyarfény-funkcióval és fényszórómósóval is ellátják majd.
A fentieken túl az új Volvókhoz is kérhetjük majd a cég továbbfejlesztett vezetéssegítő rendszereit, mint a holttérfigyelő-rendszert (BLIS), a Pilot Assist nevű részleges önvezető funkciókat nyújtó szolgáltatást, mely a keresztirányú forgalmat is figyeli, valamint kanyarokban is számíthatunk rá, ha szükséges.