Bár Európában csak mostanság tervezi bemutatni első elektromos szériamodelljét, a Mercedes Kínában már négy éve kínál ilyesmit partnere, a Byd Auto révén. Közös márkájuk, a Denza most megújította egyetlen modelljét, amely 400 helyett 500 néven folytatja pályafutását.
Az érdekes arányú, testes ötajtós villanyautó nevének megváltozása egyben a legfontosabb újítást is jelzi. Új, 70 kWh-s akkucsomagot kap az autó, amivel a névleges hatótáv egy töltéssel 400-ról 500 km-re nő. Ezt ugyan valamiféle szuperoptimista házi mérési szabvány alapján számítják, a valós hatótávot jócskán túlbecsülő NEDC szabvány szerint az új változat is csak 450 km-t megy el egy töltéssel, de 25% hatótáv-növekedés mindenképp jó hír.
A Denza ezen felül elesősorban külsőségeiben változott: alakítottak az orr- és a farrész formatervén, amely ennek következtében egyszerűbb és letisztultabb lett. Továbbra is két változatot kínál a Daimler-Byd vegyesvállalat, amelyek közt elsősorban a motor jelent eltérést. Az olcsóbb Lifestyle kivitelbe 115 lóerős motor kerül, így ez 14 másodperc alatt gyorsulhat százra, míg az Aurora 181 lóerős motort kap, amivel akár 10,5 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t. Ezek a teljesítményértékek azonban csak rövid időre érhetők el, a folyamatos teljesítményleadása mindkét változatnak 92 lóerő, mivel ezt az akkucsomag áramleadási képessége korlátozza, és nem a motor. Ennek megfelelően a két kivitel végsebessége is egyforma: 150 km/h.
Villanyautózni Kínában sem olcsó, a Denza olcsóbb változata is 299 800 jüanba kerül, ami átszámítva 12 millió forintnak felel meg, a drágábbért pedig durván tíz százalékkal még többet kérnek, 329 800 jüant, azaz 13,2 millió forintot. A Denza ennek megfelelően egyelőre odahaza sem zavar sok vizet: tavaly 4685 autót adtak el, így a piaci részesedésük nagyjából 0,02% volt.