Eddig két generációnyi Honda Insight-on van túl a világ: az első még csaknem kísérleti hibrid kisautó volt, a második már profi szériagyártmány, de a hibrid hajtásrendszeréhez képest csalódást keltően nagy fogyasztású, és a konkurenciához képest túl szűk. Most itt a harmadik, amely mindkét elődjénél többet ígér.
A közös pont, az Insight névhez szorosan kapcsolódó hibrid hajtás persze maradt, ahogy a lejtős végű tetővonal is, de ennyi az összes közös pont. A harmadik generációs Insight jó nagydarab autó: méretben a Civic és az amerikai Accord közé illeszkedik. A hajtást itt egy 1,5 literes benzinmotor és egy villanymotor párosa végzi – ez utóbbi Li-ion akkumulátorból kapja az elektromos energiát – 151 lóerő összteljesítményt és 267 Nm maximális nyomatékot biztosítva az autó hajtására. Az Insight tekintélyes mérete ellenére állítólag 4,3 literes átlagfogyasztást produkál.
Az új hibrid modell gyártása teljes egészében Észak-Amerikában zajlik majd: az autókat Indianában szerelik össze a CR-V és a Civic mellett, míg a hajtásrendszer Ohióban készül majd. Ennek ismeretében nem kizárható, hogy a típus végül amerikai specialitás lesz, akár az odaát kínált Accord, bár egy efféle hibrid modell mostanság valószínűleg más piacokon is eladható lenne.
Már csak azért is, mert messze ez az autó viseli az utóbbi évtized legjobban sikerült Honda formatervét: az ötajtós forma kifejezetten könnyed, hatást kelt – mintha a Mazdától hívtak volna át egy vendég-tervezőt. Még az autó orrán keresztbe futó vastag krómsín sem tudja elrontani az összhatást, bár nélküle valószínűleg még szebb lehetne az Insight.