A Peugeot Riftert és a Citroën Berlingót már láttuk Genfben, most a trió harmadik szereplőjét, az Opel Combo Life-ot nézhettük meg, immáron Magyarországon. Titkos favorit a mai SUV rengetegben?
Rögtön egy helyreigazítással is kell élnem, ugyanis az új Combo (valamint testvérmodelljei, a Citroën Berlingo és a Peugeot Rifter) már alapból családi autónak készült, az áruszállító verziók csak valamivel később, 2019 elején fognak érkezni.
Ennek megfelelően érezhetően komolyabban vették a feladatot a PSA-nál, az új Combo Life egy kívül-belül barátságos kinézetű családi autó lett. Mindenki ismeri a tényt, hogy ma már Európában is óriási SUV-őrület zajlik, így felmerülhet a kérdés, hogy mi szükség van egy ilyen hagyományos családi furgonra? A válasz egyszerű: ma már a hagyományos egyterűk piaca szinte teljesen halott, a kínálatban maradt típusok közül pedig szinte egyik sem tolóajtós. Márpedig sokgyerekes családoknál ez elég csábító szempont lehet.
Azért a PSA-nál próbálkoztak: gyalogosvédelmi normák ide vagy oda, a Combo orra orbitálisan magas lett, csupán a hasmagasság miatt nincs képünk SUV-nak nevezni. Ha lesz a korábban Citroënnél XTR-nek nevezett terepes stílusú változat az új Combóból is, akkor már simán nevezhetjük majd crossovernek. Ezt némiképp meg is szellőztették már Genfben, hiszen a Peugeot standján kiállítottak egy négykerékhajtású koncepciót.
Kétféle tengelytáv közül lehet majd választani (2,79 és 2,98 méter) melyek közül a hosszabbikba harmadik üléssort is lehet kérni. A csomagtér alapból sem kicsi, 597 liter, a hosszabb változat pedig 850 literes. Családi autóknál már szinte alap, hogy a hátsó ajtón külön is lehessen nyitni az ablakot, de az egészen termetes, elölről és hátulról is nyitható, sílécek tárolására is alkalmas hátsó tárolódobozzal még nem nagyon találkoztam. Ahogy újdonság egy ilyen furgontól a széleskörű biztonsági arzenál is. Az Opel ígérete szerint az alapfelszereltség része lesz a gyalogosvédelemmel ellátott ütközés elkerülő rendszer, az automatikus vészfék asszisztens, a sávtartó automatika és fáradtságfigyelő is.
Bent folytatódik a bumfordiság, az egyébként egészen kellemes kidolgozású műszerfal tetején akár társasozni is lehetne. Minden irányban óriási a hely, hátul három Isofix várja a gyereküléseket, amik valószínűleg gond nélkül elférnek majd. A vezető felé forduló középkonzol tetején a PSA-tól megszokott rendszerű tablet trónol Android Auto és Apple Car kompatibilitással. Lehet indukciós töltőt és 230-as csatlakozót is rendelni az autóba.
A nemrég bejelentett szentgotthárdi bővítés már a Combót is érinti, hiszen az új 1,2-es, 110 illetve 130 lóerős benzines turbómotorokat 2019-től Magyarországon fogják összeszerelni. Az új, 1,5-ös dízel négyféle teljesítményszinttel (75-130 lóerő) szintén 2019-től érkezik. A két gyengébb dízel öt- a többi változat hatsebességes váltót kap, míg a legerősebb kivitelek nyolcsebességes automatával is rendelhetőek lesznek.
Statikus bemutató lévén kipróbálni nem lehetett az autót, ami nem is csoda, hiszen egyelőre még csak a rendeléseket veszik fel a Combóra, a kereskedésekbe is csak ősztől érkezik az újdonság. Sikere egyértelműen az áron múlik, bár az a gyanúm, hogy a minőségibb kialakítás miatt a korábbi négymillió körüli alapárnál magasabb összegre kell számítani.