Folytatódik a Geely és a Volvo közös kalandja, amely egy új márkával teljesen új autóvásárlókat szeretne megfogni. Olyanokat, akik eddig nem tartottak autót, de valamilyen egyszerű, előfizetéses konstrukcióban mégis beülnének egybe.
Az új eszköz a Lynk & Co 02 nevű járműve, amely afféle fiatalos, sportos fazonú ötajtós, de terepjáró-szerűen megemelve. Olyan fajta autó, amellyel pont a jelenlegi európai autódivat kellős közepébe céloztak: ha az eladási mutatókat nézzük, teljesen egyértelmű, hogy most ilyen gépet keresnek a legtöbben. A 02 ráadásul tényleg egész jó külsejű darab, sokkal lezserebb karakter, mint a műszakilag hasonló Volvo XC40.
Ami az autó tulajdonságait illeti, a Lynk & Co a premier kapcsán nem sok konkrétummal fárasztotta a nagyközönséget. Annyi biztos, hogy a Volvo szakemberei által fejlesztett, de a Geely szellemi termékének számító CMA platformra épül, és a Volvo szabvány motorcsaládjának háromhengeres, 1,5 literes változata kerül majd bele, hibrid vagy konnektoros hibrid változatban. Az adatok egyelőre nem nyilvánosak – vagy csak nem érdekesek, hisz akiknek a márka szól, azok ilyen apróságokkal nyilván nem foglalkoznak – az egyetlen konkrétum, hogy a konnektoros változat tisztán villamos üzemben is elmegy majd 50 kilométert.
A bemutató egyébként is inkább szólt a tervezett üzleti modellről, a friss márka bevezetéséről, mint magáról az új típusról. Elmondták például, hogy míg a nagyobb 01 típust elsősorban a kínai igényekhez szabták, a 02 esetében az európai vevőket igyekeztek megcélozni. Ám ami igazán eltérővé teszi a Lynk & Co modelleket a többi autógyár termékétől, az a Geely szakemberei szerint a tálalás.
Hagyományos kereskedőhálózat helyett csak néhány európai nagyvárosban hoznak létre szalonokat: Amszterdamban, Londonban, Barcelonában, Berlinben és Brüsszelben lesz ilyen, aki pedig nem valamelyik ilyen nagyváros közelében lakik, a cég honlapján ismerkedhet meg a kínálattal és a vásárlási lehetőségekkel. Azt mondják, így kínálhatnak prémium-modelleket megfizethető áron. Ráadásul a kínálat is úgy épül fel, hogy véletlenül se riasszon el senkit: minden modellből csak néhány, gazdagon felszerelt változat lesz elérhető, így senkinek nem kell átrágnia magát az extrák kiválasztásának nehézkes folyamatán. Csak bekattintjuk a színt és a motorváltozatot, és nagyjából kész is vagyunk. Már csak azt kell eldönteni, hogy vásárolnánk, vagy inkább előfizetnénk az autóhasználatra.
A Lynk & Co nyilván ez utóbbi megoldást tartja a nagy találmánynak: azt gondolják, ezzel a lehetőséggel, és az autómegosztással, amellyel az autó bérlője maga is kereshet némi pénzt, be tudják húzni azokat, akik eddig felesleges nyűgként gondoltak az autótartásra.
Mindez azonban még elég távoli: a tervek szerint a teljes kínálatot és az egyszerűsített európai kereskedőhálózatot csak 2020-ra állítják fel, akkor indulhat útjára a Lynk & Co európai diadalmenete. Addig talán az is kiderül, hogy pontosan mit tudnak a svéd mérnökök által fejlesztett típusok, amelyeknek a gyártását egyébként Belgiumban tervezik beindítani az európai piac számára.