Csodaszép neve lett az új guminak: úgy hívják, Pirelli Stelvio Corsa. Ám nem ez az igazán furcsa, hanem hogy ez egy olyan abroncs, amely a világon összesen 39 autóra lesz jó – a világ 39 legdrágább sportautójára.
A Ferrari 250 GTO ugyanis ezt a címet viseli, amióta eladtak egy példányt 38 millió dollárért. Egyfajta divattárgy lett a ritka orrmotoros kupé az autógyűjtők körében, így hiába akadnak ritkább Ferrarik, évtizedek óta ez a típus képviseli a legnagyobb értéket mind közül.
A GTO alapvetően versenygépnek készült, így a korabeli, ma már elég egzotikus méretűnek számító, széles és magas oldalfalú verseny-gumiabroncsok valók rá. A Pirellinél az új gumik kifejlesztésénél tiszteletben tartották az eredeti méretet és a korszakra jellemző mintázatot, így a Stelvio Corsa garnitrúa 215/70 R15-ös első és 225/70 R15-ös hátsó gumiabroncsokat tartalmaz. Ugyanakkor a gyáriak szerint a korszerű anyag miatt így is sokat javultak a tapadási és a kopási jellemzők.
Nem ez az első, hogy a Pirelli klasszikus sportkocsikhoz készít abroncsot: a Cinturato CN72 például kifejezetten régi Maseratikhoz, a CN36 pedig korai 911-es Porschékhoz való. Ám a Stelvio Corsa tényleg kizárólag 250 GTO-kra való, azaz ezzel biztosan nem csinálnak nagy üzletet: ha minden tulajdonos két teljes garnitúrát vásárolna, akkor is csak 312 darab ilyen gumira lenne szükség.
Az a tény viszont, hogy a világ legdrágább sportkocsija Pirelli abroncsot viselhet, alighanem megfizethetetlen.