Mostantól új ütőkártya van a Cadillac kezében, amellyel új vásárlókat szerezhetnek, akár a fiatalabb korosztályból is. Az XT4-gyel az aktuális nemzetközi autódivat kellős közepébe céloz a márka, így ez a modell akár Észak-Amerikán kívül is sikert hozhat.
A Cadillac már most is erősebb hobbiterepjáróban, mint bármi másban: bár négyféle személyautót és csupán kétféle SUV-t kínálnak, ez utóbbi két típus adja az eladások 60%-át. Nem csoda, hogy errefelé kezdik tovább bővíteni a kínálatot: az XT4 az eddigi legkisebb terep-Cadillac lesz, mely az XT5-höz és az Escalade-hez hasonlóan leginkább azért aszfaltra termett.
Az újdonság alapára 36 ezer dollár alatt lesz, azaz nagyjából 6000 dollárral lesz olcsóbb az XT5-ösnél. Cserébe jóval kisebb annál – a hosszkülönbség 21 centi – az orrába pedig V6-os helyett kétliteres, négyhengeres turbómotor kerül, 240 lóerővel, és első- vagy összkerék-hajtással.
Észak-Amerikában ez a típus már-már kisautónak számít, de szükség van ilyesmire is, hisz odaát is sikerrel forgalmazzák a BMW X1, a Mercedes GLA vagy az Audi Q3 típusokat, amelyek hasonló árszintet képviselnek, hasonló presztízs mellett.
Azt egyelőre nem tudni, hogy Európába mikor érkezik az XT4, de mivel a GM még mindig forgalmazza a teljes Cadillac palettát Európában – ez a vállalat utolsó hírmondója a kontinensen az Opel eladását követően – valószínű, hogy előbb-utóbb mifelénk is felbukkan majd.