Levante Trofeo: ez most a legerősebb Maserati
A Levante valamilyen rejtélyes oknál fogva eredetileg csak hathengeres motorokkal mutatkozott be bő két évvel ezelőtt, és csak mostanra sikerült belefaragni a Quattroporte ikerturbós nyolchengeresét.
Az olasz terepjáró persze eddig sem volt erőtlen, a háromliteres V6-os erősebb változata a maga 430 lóerejével bőven több, mint amit élő ember képes kihasználni, de a hengerszám és a teljesítmény presztízskérdés is. Nyilván ez az oka, hogy nem elégedtek meg a 3,8 literes biturbó V8-asnak a Quattroportében használt 530 lóerejével.
A Levante ugyanennek a motornak az 590 lóerős változatát kapta meg, így a több mint két tonnás luxusterepjáró akár 3,9 másodperc alatt is elérheti a százas tempót, a végsebessége pedig 300 km/h felett van, mivel a Maserati hagyományosan nem korlátozza autói sebességét. Jelenleg egyébként messze ez a legerősebb modell a kínálatban, egyenes vonalban sokkal jobban megy, mint a márka sportkocsija, a GranTurismo.
Az új motor persze nem a Levante Trofeo egyetlen új részlete. A csúcsmodellt viszonylag könnyű lesz felismerni nagy első légbeömlőiről, 22 hüvelykes kovácsolt felnijeiről, a Trofeo feliratú jelvényről a C oszlopon, és a karbonbetétekkel dekorált belső térről.
A V8-as Trofeo gyártását a nyár folyamán kezdik, és a cél egyértelműen az amerikai eladások fokozása. Azon a tényen túl, hogy a világpremiert New Yorkban tartották, erre utal az is, hogy kifejezetten az Egyesült Államok és Kanada számára készítenek egy speciális bevezetési kiadást a típusból, egyedi díszítőelemekkel.