Ronda nagy batár az új Subaru Forester
Már az előző Forester sem épp az esztétikumáról volt híres, de az, amit most New Yorkban lelepleztek, még esetlenebbnek hat. Pedig a részletei külön-külön nem is rosszak.
A Subaru tulajdonképp csak abban reménykedhet, hogy a Forester vásárlók nem igazán nézegetik az autójukat, vagy ha mégis, inkább csak közelről, nagyítóval. Látják majd a fényszórók elegáns LED-íveit, a jópofa tortaszeletes felniket, a férfias kartervédő-utánzatokat, de hogy a közöket mivel töltötték ki, az elkerüli majd a figyelmüket. Ha nem így lesz, akkor viszont van mitől tartania a cégnek: az a zavaros formakavalkád, amit autótervezés címén elővezettek, aligha ébreszt majd vágyat a termék iránt.
Ami egyértelműen megmaradt az előző generációból, az a nagydarab jelleg. A nagyobb hűtőmaszkkal és a vaskosabbnak tűnő, más ívű sárvédőívekkel még rá is erősítettek a Forester testes jellegére, de a fizikai méretek is nőttek. Három centit nyúlt a tengelytáv, ami kerek egy méteres hátsó lábteret eredményez.
Nyilvánvaló, hogy a Subaru azokra céloz – különösen Észak-Amerikában – akik jó tágas és célszerű terepjáró-féleséget keresnek, természetesen összkerék-hajtással. A sportosság teljesen kikerült a szempontok közül, legalábbis erre utal, hogy turbómotor már nincs a kínálatban. Az új Forestert egyféle, 2,5 literes, 182 lóerős négyhengeres bokszermotorral készítik majd, amelyhez csak egyféle váltó, fokozatmentes automata jár majd.
Lesz ugyan Sport változat, de ez lényegében kimerül a fekete hűtőrácsban és felnikben, illetve a hétfokozatúként is használható, a kormány mögötti fülekkel kapcsolható váltóban, erősebb motor ehhez sem jár. Ez persze csak az amerikai kivitelre igaz biztosan, azt egyelőre nem tudni, hogy Európában milyen hajtáslánccal tervezik bemutatni a típust.