Az álomautó ezúttal Koreából érkezett
Elszoktunk már attól, hogy autógyárak különösebb praktikus cél nélkül készítsenek tanulmányautókat, csak a gyönyörködtetés vagy a meglepetés kedvéért. Pedig a koreai luxusmárka, a Genesis kupéja csak erre jó.
Évtizedekkel ezelőtt, az internet és a Photoshop előtt persze sokkal általánosabb volt az ilyesmi: minden valamire való autószalonon akadt tucatnyi formatanulmány, amelyből aztán nem lett semmi, mégis megmutatták, hogy mire lennének képesek az autótervezők, ha a pénzügy és a mérnökök békén hagynák őket.
Nos, a Genesis Essentia épp ilyesfajta műremek: láthatóan megvalósíthatatlan, sőt, teljességgel értelmetlen, képregénybe való gép, de egyszerűen jó ránézni. Az arányai hibátlanok, ha az ember ölébe hirtelen milliárdok hullanának, épp ilyen egyedi sportkocsit csináltatna magának.
Tulajdonképp elméleti jelentőségű, hogy a gyártó mit mond, mi hajtja a soha meg nem valósuló fém és karbon szobrot. Ezúttal is inkább csak a rend kedvéért írták oda, hogy a hajtás elektromos, és 3 másodpercen belül gyorsítja – vagyis gyorsítaná – a kupét százra. Egyrészt úgysem próbálhatja ki soha senki, hogy az állítás igaz-e, másrészt mindegy, a Tesla úgyis gyorsabb.
Az Essentia inkább afféle jelzés a Genesis, a Hyundai alapította vadiúj luxusmárka részéről, hogy nem csak megérkezett, de a szakemberei tudják is, hogy milyen a kompromisszumok nélküli autó, amelyet az idei New York International Auto Show minden nézője leesett állal bámul majd.