Abból általában elég nagy baj van, ha egy autó kénytelen vízben gázolni, ám az elektromos autók elviekben ezen is változtathatnak. Erre utal legalábbis a Jaguar I-Pace példája, amely, bár a magassága nem indokolná, mélyebb vízben képes elmenni, mint egy Jeep Cherokee.
A hivatalos gyári adat 500 mm, azaz kerek fél méter. A fejlesztés vezetője, Wolfgang Ziebart azt mondja, nem igazán törekedtek rá, hogy a gázlómélység ilyen kiváló érték legyen, egyszerűen csak megtörtént.
A jelenség magyarázata egyébként viszonylag egyszerű. A belsőégésű motoros autóknál a gázlómélységet az elektronikus rendszerek elhelyezése és szigetelése mellett elsősorban az korlátozza, hogy a motor nem szívhat be vizet, mivel az összenyomhatatlan közeg a hengerekbe jutva alkatrész-törést okoz. Ezért jellemző, hogy csak olyan típusoknak van jelentősebb gázlómélysége, ahol erre a tervezésnél külön figyelnek.
Az I-Pace esetében azonban nem kell ilyesmitől tartani, hisz a hajtás tisztán elektromos, csak a szigetelést kellett megfelelően megoldani, ami egy villanyautónál egyébként is ajánlatos érintésvédelmi szempontból.
Hasonló gázlómélysége egyébként csak terepjáróknak van: a Jeep Cherokee például 48 centinél mélyebb vízbe már nem igazán mehet, a Jaguar F-Pace esetében ez az érték 52 centi, a Jeep Wranglernél viszont, amely már komoly terepjárónak készül, 76 centi a biztonságos határ.