Komolyan megtolja a villanyautók fejlesztését a PSA csoport. A francia konszern mintegy negyvenre bővítené elektromos hajtású járműveinek palettáját, ezzel igyekeznek felvenni a versenyt olyan óriásokkal, mint a Volkswagen vagy éppen a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance.
Korábban is volt már szó arról, hogy a PSA akár teljes mértékben szakíthat a dízelmotorokkal, hogy az így felszabaduló erőforrásokat elektromos hajtások fejlesztésére fordíthassák. Az említett negyven járműből álló villanyos palettát azonban nemcsak a teljesen elektromos autók alkotják majd, a franciák beleszámolják a hibrideket, mild hibrideket és plug-in hibrideket is.
A stratégia a vállalatcsoport minden tagjára vonatkozik. Így a jövőben egyre több elektromos hajtású Peugeot-ra és Citroënre számíthatunk, de a luxusmárkát, a DS-t sem kerüli majd el az átalakulás. Sőt, a közelmúltban felvásárolt Opel, valamint Vauxhall is része a tervnek, nem véletlen, hogy már az első full elektromos Corsát is beígérték.
Ez a lépés már csak azért is érdekes, mert a PSA első embere, Carlos Tavares nem feltétel nélküli híve a villanyautózásnak. A tavalyi Frankfurti Autószalonon még úgy fogalmazott: ha Európában tiltani fogják a belső égésű motorok használatát, akkor nekik is el kell fogadni a döntést, és át kell állniuk. Ha viszont a villanyosítás nem lesz kifizetődő, mindenki bajba kerül.
Ehhez képest idén már teljes villanyosításról beszélt Tavares. Elmondta: céljuk, hogy 2025-re valamilyen formában minden modelljükben legyen villanymotor.