A BMW M5 erősebb, mint ígérték
A legújabb BMW M5 már papíron sem épp gyenge: a gyár 600 lóerőt és 750 Nm csúcsnyomatékot ígér, de most kiderült, hogy mit tud az autó a valóságban.
A méréseket az IND Distribution végezte, egy Illinois-ban tevékenykedő tuningcég, és azt találták, hogy közel 2000 kilométer szabályos, óvatos bejáratás után a 4,4 literes, két turbós V8-as a gyári adatoknál erősebb, méghozzá nem is kevéssel. A csúcsteljesítménye 625 lóerő, a legnagyobb nyomatéka pedig – és ez az igazi meglepetés – 824 Nm.
Ezeket az értékeket persze Sport Plus módban tudta a gép, Eco üzemmódban 610 lóerőre csökkent a csúcsteljesítménye, hátsókerék-hajtású módba kapcsolva pedig 593 lóerő és 783 Nm csúcsérték adódott.
Turbós autóról lévén szó a pozitív eltérés persze nem egészen váratlan – a gyártók Észak-Amerikában amúgy is szeretnek az adatok fölé lőni, azért még senki nem perelt – de ilyen mértékűre, főleg a csúcsnyomatékban, ami közel 10%, nemigen számított senki.
Érdemes egyébként megnézni a mérés görbéit is: az a tény, hogy a motor maximális nyomatéka 2000-es és 6000-es fordulatszám között lényegében állandó, azt jelzi, hogy ez a motor nyomatékban messze többet adhatna le. Valószínű, hogy részint a hajtáslánc többi részének védelmében kellett korlátozni a csúcsértéket, részint azért, hogy a motor karaktere kezelhetőbb legyen egy átlagos sofőr számára.