Hatszáz lóerős vadállat Renault Mégane-ból
A ralikrossz világbajnokságra szánt Mégane RX nem gyári versenygép, csupán egy magáncsapat, a Guerlain Chicherit alapította GCK megbízásából készült, de ehhez képest elképesztően profi munkának tűnik, tele meglepő műszaki megoldásokkal.
A motorból nyilvánvalóan csak a kétliteres Renault blokk maradt, minden egyéb a Prodrive saját fejlesztése. Természetesen turbófeltöltéssel hoznak ki belőle több mint 600 lóerőt, és tartalmazza a brit versenyautó-építő cég turbókésedelem-csökkentő megoldását is, amitől állítólag közel olyan jó gázreakciót produkál, mint egy szívómotor.
Ebben a szakágban természetes, hogy mind a négy kerék hajtott – a hajtásrendszert az erre szakosodott Xtrac-től vásárolják – az viszont már kevésbé, hogy a motort hosszában építik be, valamint a komplett futómű és fékrendszer más rendszerű, mint az utcai autókon. A Prodrive szakemberei a MacPherson rendszerű első és csatolt lengőkaros hátsó futóművet kettős keresztlengőkarosra cserélték, a féktárcsákat pedig nem a 17-es OZ felnikben helyezték el, hanem a féltengelyek belső oldalán. Így minimalizálhatták a rugózatlan tömeget – állítólag egy-egy kerékre csupán 30 kg jut – ami elvileg csodákat művel az úttartással, főleg rossz útfelületen.
Egyelőre mindenki nagyon bízik a sikerben, mind a pilóták, mind a Prodrive – az autó építői szerint az autó alapvetően formálhatja át a sportág arculatát – de hogy az átépített Mégane mire lesz elegendő, az csak a hét végén derül ki Barcelonában, ahol a World Rallycross bajnokság első futamát rendezik.