Az MX-5 persze az egyszerűségről szól, és ezen nem is változtattak. A kétliteres szívómotorba egyetlen plusz alkatrészt sem építenek be, sőt, attól lesz erősebb, amit eltávolítanak belőle.
A gyári teljesítménynövelés ugyanis a kibővített szívó- és kipufogócsatornáknak, valamint a könnyebb dugattyúknak, hajtókaroknak és főtengelynek köszönhető. A végeredmény a jelenlegi 160 helyett 184 lóerő, és 200 helyett 205 Nm csúcsnyomaték, azaz a motor még pörgősebb lesz, mint amilyen jelenleg.
A kanadai Mazda képviselettől kiszivárgott információk szerint a motoron kívül egyetlen érdemi változtatást végeznek a hajtásláncon a megnövekedett teljesítmény miatt: a lendkereket kettős tömegűre cserélik, amivel csökkenthetik a hajtásláncban keletkező káros rezgéseket és zajokat.
A megnövelt teljesítményű motor várhatóan egy visszafogott modellfrissítéssel együtt mutatkozik be, valamikor még az idei év folyamán.