Pokoli gyors az utolsó utáni verseny-Porsche
A kötelékeitől megszabadított versenyautó a 919 Hybrid Evo nevet kapta, és Spa-Franchorchamps-ban próbálták ki, hogy mennyivel gyorsabb így, mint a WEC bajnokságban tavaly volt. A különbség meglepő: a sportkocsi a leggyorsabb Formula-1-es versenyautó köridejénél is jobbat futott.
A WEC prototípusokra persze elég szigorú szabályok vonatkoznak. Korlátozzák például, hogy mennyi üzemanyagot használhatnak, a Porsche motorja például körönként maximum 1,784 kg benzint égethetett el, és a turbós V4-es így is 500 lóerős volt a tavalyi versenyautóban. Ám a korlátozás nélkül, 20% alkoholt tartalmazó versenyüzemanyaggal a teljesítmény 720 lóerőre nőtt, és ehhez csak a vezérlőszoftvert kellett átírni.
Nőtt a hibrid hajtás elektromos részének teljesítménye is: a szabályok szerint használható 6,37 MJ helyett a teljes rendelkezésre álló 8,49 MJ elenrgiát felhasználva az elektromos hajtásrész teljesítményét 400-ról 440 lóerőre növelhették.
Mindehhez faragtak a tömegből 39 kilogrammot – az Evo változaton például nincsenek fényszórók, pneumatikus emelő, légkondi és ablaktörlő – így az autó üresen már csak 849 kilogrammot nyom.
A módosítások eredménye lélegzetelállító: majdnem 12 másodpercet javítottak a 919-es tavalyi köridején, ami még egy olyan hosszú pályán is óriási különbség, mint amilyen Spa. A 2017-ben futott 1:53,7 is a legjobb idő volt a mezőnyben, de a korlátozások nélküli autó 1:41,77-es időt futott, majdnem egy másodperccel gyorsabbat Lewis Hamilton tavalyi edzéselső idejénél.
Ez azonban csak afféle elegáns búcsú a Porsche részéről, hisz a cég visszavonult a hosszú távú versenyzés csúcskategóriájából, és egyáltalán nem biztos, hogy valaha is visszatérhet még.