Ennyit ront az autóink biztonságán a rozsda

2018.04.13. 13:01

A Villaagarnas Riksforbund nevű svéd nonprofit szervezet két autót vizsgált: az első generációs Mazda 6 2003 és 2008 közt gyártott változatát, illetve egy ötödik generációs VW Golfot a 2004 és 2008 közti időszakból. Mindkét autón látszottak már a korrózió nyomai, bár az eredmények azt mutatják, hogy ez a két különböző típus biztonságát különböző mértékben befolyásolja.

A Mazda egyértelműen gyengébben teljesített, bár ezt is tartják a kettő közül a rohadósabb típusnak. A teszteket az EuroNCAP korabeli vizsgálati módszerével értékelték, hogy összehasonlíthassák a régi eredményeket a mostaniakkal. A hatos eredetileg 26 pontot kapott – ez eredetileg egy gyenge négycsillagos eredményhez volt elég – ami 18 pontra romlott a korrózió miatt. A svédek azt mondják ez alapján, hogy a halálos baleset esélye egy ilyen autóban 20%-kal nőtt a rozsdás karosszériaelemek miatt.

A Golffal, úgy tűnik, kegyesebb volt az idő: ez az eredeti EuroNCAP teszteken 33 pontot szerzett, míg a Villaagarnas Riksforbund vizsgálatán 32 ponttal végzett, ami annyit tesz, hogy gyakorlatilag nem változott a karosszéria által nyújtott passzív biztonság.

A rozsdásodás persze minden autót másképp támad meg, függően a környezeti hatásoktól és attól, hogy hogyan bántak az autóval, de a svéd szervezetnek annyit azért sikerült igazolnia, hogy a korrodált fém rendesen meggyengítheti a karosszériát, ami egyes esetekben jelentős kockázatnövekedést jelenthet. És ez itthon talán még égetőbb probléma, mint tőlünk nyugatabbra, hiszen az országba újonnan bekerülő autók döntő többsége használt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.