Ahogy korábban ígérte a Peugeot vezetése, mindent elkövetnek annak érdekében, hogy olcsóbbá váljon az Opel fenntartása. Végignéztek minden gyárat – szerencsére úgy néz ki, a magyar motorgyár maradhat – és a legújabb hírek szerint minden kereskedés szerződését felmondják még ebben a hónapban, két éven belüli hatállyal.
Összesen nagyjából 1600 Opel és Vauxhall kereskedésről van szó a kontinensen, amelyeknek nagyjából az egyharmadától szabadulna meg a PSA. A megmaradók kiválasztásánál egyértelműen az eladási számokat nézik majd, mivel így remélhetik, hogy az eladások csökkenése nélkül mérsékelhetik a költségeiket.
Emellett a szerződésekbe épített ösztönzők jellege is változik. Míg eddig azért kaphattak a gyártól többlet-pénzt a kereskedések, ha bizonyos, a gyár által támasztott feltételeknek megfeleltek, a jövőbeli szerződések alapján az eladások javulása és a vásárlók elégedettségi mutatói után jár majd plusz bevétel a gyártól. Egyszerűsödik is az Opel és a kereskedők viszonya: a jövőben például nem kezelik külön a haszonjármű- és a személyautó-eladási jogosultságot.
Az Opelen tavaly augusztus és december között 179 millió eurót veszített a Peugeot-Citroën, de az idei évre már nullszaldósra szeretnék kihozni a márka működését, 2020-re pedig 1,8%-os nyereséget szeretnének elérni a forgalom arányában. E célok elérésének egyik eszköze a kevésbé sikeres kereskedések leépítése.