Li Shufu, a Geely elnöke már eddig is elég szép birodalmat épített az autóiparban: a London Taxi International és a Volvo bekebelezése után nemrég beszerzett majdnem 10%-nyi Daimler részvényt is. És úgy néz ki, nem csak passzív befektetésnek szánta.
A maga 9,69%-os részvénycsomagjával a Geely most a Daimler AG. legnagyobb részvényese – a második a kuvaiti állam 6,8%-kal – és úgy néz ki, Shufu ezt a pozíciót arra igyekszik felhasználni, hogy a Volvo és a Mercedes között valamiféle kapcsolatot építsen. Ez persze rögtön konfliktust szül – legalábbis a német Manager Magazin értesülései szerint – mivel a Daimler vezetése úgy látja, hogy az együttműködés eddig felvetett formáival cégük nem sokat nyerne.
A Mercedes eddig is híres volt arról, hogy nagyon vigyázott a műszaki megoldásaira: még a Chryslernek is alig adtak át valamit a technológiájukból, amikor az a Daimler tulajdonában állt. Most állítólag az a lehetőség merült fel, hogy a Mercedes szállíthatna motorokat a Volvo számára, így a svéd gyártó a motorfejlesztés költségét teljesen megspórolhatná. Egy meg nem nevezett Mercedes vezetőt idézve a Manager Magazin azonban azt írja, hogy a német gyártó ebbe nem menne bele, mondván, hogy ezen semmit nem nyernének. Állítólag ezen felül még felmerültek olyan lehetőségek, mint a közös villanyautó-fejlesztés és akkumulátor-gyártás.
Állítólag az sem lehetetlen, hogy a Mercedes az együttműködés egyfajta biztosítékaként kis mennyiségű Volvo részvényt vásároljon, valahogy úgy, ahogy az AMG motorokat használó Aston Martinból is megvett 5%-ot.
A híreket hivatalosan még senki nem kommentálta, de egyáltalán nem valószínűtlen, hogy Li Shufu összehoz valamiféle együttműködést, amely mind a Daimler, mind a Volvo számára előnyös lesz.