Terep-szedánt készített a Lada
Európában ugyan nem divat a lépcsős hátú kompakt, de a világ más tájain, az Egyesült Államoktól Kínán át Oroszországig a többség számára az igazi autónak még mindig külön doboz a csomagtartója. Már csak ezért is meglepő, hogy eddig miért nem jött össze az épp javában dühöngő hobbiterepjáró-divat a lépcsős hátú formával, ami most először találkozik a Lada Vesta Cross Sedan típuson.
Ez már a Vesta család negyedik tagja: a Renault alapokra épülő modellből eddig szedánt, kombit, és SW Cross néven emelt kombit gyártottak nagyobb tételben, de hamarosan terep-szedánként is kapható lesz. A Ladánál sokat nem vacakoltak, az SW Cross dekorációit és futóművét alkalmazták a szedán karosszérián.
A Vestának, ahogy a legtöbb orosz autónak, eleve viszonylag nagy a hasmagassága, tekintettel az utak széles határok közt változó minőségére, és a Vesta Cross Sedant még tovább emelték, így, bár összkerék-hajtású változatról egyelőre nem tudunk, a 20,3 centis hasmagasság több, mint amit egy Toyota RAV4 vagy egy Audi Q5-ös kínál. Ez pedig önmagában tisztességes földút-járó képességeket ígér. A Lada egyébként az első ilyen járműről beszél, ami azért nem teljesen igaz: az AMC Eagle Sedan már az 1980-as években hasonló stílust képviselt, mostanság pedig a Volvo árul hasonló emelt négyajtóst, S60 Cross Country néven.
Egyéb lényegi különbségről nem tudunk: a Cross Sedan a belső terét és műszaki megoldásait egy az egyben az SW Crosstól örökölte. A gyártással és forgalmazással kapcsolatos információkat egyelőre nem közölték, de nem lehetetlen, hogy az itthoni Lada kereskedések is kapnak majd a Lada érdekes terep-szedánjából.