Rámegy a Nordschleife rekordjára a Porsche a brutális 919-cel?

2018.04.21. 10:24

A Spa-i Forma-1-es körrekordot verő csúcstámadás után vérszemet kapott a Porsche: egy új videót adtak ki a korlátaitól megfosztott 919 szélcsatornás teszteléséről, sőt, egyértelművé tették, hogy Spa-val még nincs vége. Következő lépésként alighanem egy korábbi kiszólásuknak tesznek eleget és tényleg elviszik a 919Hybrid Evót a Nordschleifére. Rég volt ennyire veszélyben Stefan Bellof 35 éve fennálló pályacsúcsa. 

A Lewis Hamilton Spa-i pályacsúcsát verő körrel már megmutatta a Porsche, mire képes LMP1-es autója, ha nem kötik az FIA által írott szabályok. A hosszútávú autóversenyzésből már kivonult Porsche 39 kilogrammnyi cuccot dobott ki a 919-ből, egy új vezérlőszoftverrel és versenyüzemanyaggal 500-ról 720 lóerőre növelte az alap teljesítményt, de még az energiavisszanyerő rendszerből is sikerült kifacsarni pár plusz lőerőt. Így lett egy megbízhatósági futamokra tervezett célszerszámból egy pályacsúcs-támadásra specializált szörnyeteg.

bd

Ha valóban a Nordschleife lesz a következő célpont, az szép búcsúja lehetne a 919 aktív pályafutásának. Az autósport egyik legmagasztosabb pályacsúcsát amúgy 1983 óta a Porsche tartja itt, egy megbízhatóságiverseny időmérő edzésén ment egy 6:11,13-as kört a 956-tal Stefan Bellof, aminél azóta nem ment itt körbe senki gyorsabban. (Legalábbis hivatalosan. Nick Heidfeld 2007-ben a BMW Formula-1-es autójával állítólag bőven bement hat perc alá, de azt a kört sosem hitelesítették). Látva, hogy a 919 a mai F1-eseknél is gyorsabb, simán benne lehet egy nekifutásban egy öt perc eleji új csúcs. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.