Bemutatták a leggyorsabb Volkswagent
Az I.D. R-ről már korábban is hallhattunk: ez az az elektromos versenygép, amelyet a Volkswagen épített, hogy elinduljon vele a Pikes Peak hegyi felfutón. Most az is kiderült, hogy mit tud az egyelőre mindenféle festés nélkül bemutatott prototípus.
Összesen 670 lóerős a két villanymotor, amely a könnyű, festetlen karbon karosszériát mozgatja. Ez a teljesítmény rengetegnek tűnik, különösen az 1100 kilogrammos teljes tömeghez képest, bár épp Pikes Peak-en nem olyan egyértelmű, hogy ez a teljestmény elegendő lesz. A jelenlegi villanyautó-pályacsúcsot egy 1600 lóerős, hétmotoros szörnyeteggel tartja Rhys Millen, aki az egyik leggyorsabb helyi specialistának számít.
Ehhez képest legalábbis kétséges, hogy az I.D. R ereje, és a 2,25 másodperces gyorsulási idő százra mire lesz elegendő. Az elektromos pályacsúcs jelenleg 8'57”, ezt kellene a Volkswagen versenygépének megdöntenie június 24-én.
A Peugeot esetében persze láttuk, hogy mire képes egy gyári versenyautó-építők által összerakott gép – Sebastian Loeb 8'13”-as idejét még csak megközelíteni sem sikerült 2013 óta, pedig a 208-as teljesítménye nem érte el a 900 lóerőt, így lehetséges, hogy a Volkswagen is sokkal jobban szerepel majd, mint amire a számok alapján számítani lehet.
A VW számára a jó szereplés most elég lényeges lenne, hiszen egy elektromos pályarekorddal demonstrálhatnák, hogy milyen komolyan veszik a villanyautó-fejlesztést, méghozzá épp az Egyesült Államokban, ahol az elmúlt években, a dízelbotrány kitörése óta sok pozitív sajtót nemigen kapott a cég.