A Volvónál így képzelik a jövő luxusautóját
A Pekingi Autószalonra készített egy érdekes tanulmányautót a Volvo. Első pillantásra nemigen tér el az S90 Excellence-től, de a gyáriak szerint teljesen újragondolták benne, hogy mit is jelent a tökéletes luxusautó.
A leglényegesebb változtatás az, hogy az Ambience nevű tanulmány csupán három személyes, egy sofőrnek és két utasnak alakítottak ki helyet benne. A jobb első ülés helyén egy zsámoly-szerű képződményt helyeztek el, hogy a jobb hátsó utas akár teljesen ki is nyújtóztathassa a lábát. Ma is készülnek olyan luxusautók, ahol a jobb hátsó utas állíthatja a jobb első ülést is, de a Volvónak jutott eszébe, hogy ez utóbbit akár el is lehetne tüntetni. A lábzsámolyból egyébként egy kijelző is kihajtható.
A Volvo egy másik újítása, hogy az autó a tetőkárpitra mindenféle mozgó mintázatokat vetíthet a megfelelő hangok kíséretében, amelyet akár az okostelefonunkról is változtathatunk. Így sokféle eltérő hangulat alakítható ki az autóban viszonylag egyszerűen. És hogy teljes legyen az érzékek kényeztetése, az is beállítható, hogy a négyféle autóparfümből melyiket juttassa a jármű szellőzőrendszere az utastérbe.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy a Volvo víziója mennyire találja el a luxusautó-vásárlók ízlését, bár az ülések számának csökkentése eddig még soha nem jött be – még azok a gyártók is, amelyek egy-egy modellt két hátsó üléssel kezdtek forgalmazni, hamarosan bemuatták a célszerűbb változatot három személyes üléspaddal.
Az S90 Ambience tanulmányt a Pekingi Autószalonon mutatják be, nem is véletlenül: talán Kínában a legnagyobb azoknak az autótulajdonosoknak az aránya, akik sofőrrel járnak, így egy ilyen, kifejezetten rájuk szabott jármű is itt válthatja ki a legnagyobb érdeklődést.