Concept Icon: fura szerzet, Volvo-alapon
Ahogy sejthető volt, a Geely nem csupán a Volvo és a Lynk & Co kedvéért pénzelte a CMA padlólemez kifejlesztését: saját típusaik egy részét is erre építik majd. A Pekingi Autószalonon be is mutatták az Icon nevű terepjáró-féleséget, amely a Volvo XC40 kínai ikertestvére.
Egyelőre csak formatanulmányról van szó, amely azonban meghatározhatja a Geely márka jövőbeli arculatát. Az új forma nem Peter Horbury munkája, hanem a sanghaji Geely központ vezető tervezőjéé, az ausztrál Guy Burgoyne neve alatt fut, aki régebben a Holdennél dolgozott.
A végtelenül egyszerű formákat a tervező elég logikusan magyarázta: azt mondta, olyan autót szerettek volna készíteni, amely megfelel a legújabb vásárló-generációnak. Azoknak, akik hozzászoktak, hogy egyszerű külsejű eszközöket használnak – amilyen manapság egy telefon vagy tablet – amelyek belül azonban kifinomult technikát rejtenek.
Az autó a lekerekített szélű síkfelületeibe tényleg nem nehéz belelátni az okostelefonok funkcionális stílusát, még ha a látványban van is valami sivár. Ám azt nyilván a közönség dönti el, hogy bejön-e neki a Geely új stílusa, vagy inkább keresnek valami mozgalmasabbat.
A Concept Icon nyilvánvalóan ilyesfajta puhatolódzásként fogható fel, de azt egyértelműen jelzi, hogy a Geely a Volvo fejlesztette korszerű műszaki alapok köré most már saját típusokat tervezne, amelyekkel alaposan megizzaszthatják a helyi konkurenciát.