Új, óriási luxusterepjárót mutatott a Jeep
Az Alfa Romeo mellett a Jeep fejlesztése a másik terület, amelyre a Fiat Chrysler vagyonokat költött a közelmúltban. Most itt az egyik rég várt újdonság, a hétüléses nagy kocka, amelyet először Kínában mutattak be Grand Commander néven.
A helyszínválasztás nem véletlen: a Jeep itt remélheti a legnagyobb nyereséget a típustól, amelyet egy merész húzással a Range Rover és a legnagyobb Mercedes terepjárók közvetlen ellenfelének szánnak, legalábbis erre mutat, hogy átszámítva 36 millió forint körüli áron tervezik piacra dobni.
A Grand Commanderben azonban nem ez az igazán izgalmas, hanem hogy valószínűleg a korábban már beígért Wagoneer és Grand Wagoneer típusok közeli rokonának szánják. Az eltérés annyi, hogy ez utóbbi modelleket Észak-Amerikában és a világ más részein tervezik forgalomba hozni, méghozzá a Grand Commanderhez képest kevesebb, mint féláron. Alighanem ezért is késik a nemzetközi változat: 2020 előtt nem várható, hogy bemutatják.
Egyelőre az új kínai luxus-Jeep műszaki megoldásairól nagyon keveset árultak el. Annyi biztos, ahogy a hajtásáról kétliteres turbós benzinmotor gondoskodik, nyolcfokozatú automata váltóval és összkerék-hajtással.
Az autó egyébként nem néz ki rosszul, de arra azért kíváncsiak lennénk, hogy a kínaiak hajlandók lesznek-e Mercedes GLS árban megvenni.