Két tonna lenne egy elektromos McLaren
A kérdésről a McLaren sales- és marketing-igazgatója, Jolyon Nash beszélt: azt mondta, a mai technikával nem tudnának olyan sportkocsit építeni, ami a vásárlóik minden igényét kielégíti.
„A mai akkumulátorokkal lényegében két lehetőség közül választhatunk: vagy gyors autót építünk nagyon korlátozott hatótávval, vagy nagy hatótávot biztosítunk korlátozott dinamikával.” - mondta Nash. Ez elsőre elég furán hangozhat – tekintve, hogy a Tesla a legjobb gyorsulású autókat kínálja – de a McLarennél nem néhány száz méteres gyorsulásban, hanem versenypályán való tartósabb használatban gondolkodnak.
„A vásárlóink nagy része pályára is kiviszi az autóját, és a felméréseink azt mutatják, hogy elvárnak legalább 35 percnyi pályán töltött időt, mielőtt kiállnának újra feltölteni az autójukat. Ha viszont a Senna sportkocsit elektromos hajtással szeretnénk megépíteni, a megfelelő teljesítmény és hatótáv eléréséhez legalább 2 tonnát kellene nyomnia. Az már nem lenne McLaren.” - folytatta a fejtegetést a marketing-igazgató.
Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a belátható jövőben nem várható tisztán elektromos McLaren, a legkörnyezetkímélőbb hajtás valamiféle benzin-elektromos hibrid lehet, amelyet a cég kínál. Ezen a téren egyébként jól áll a McLaren, eddigi leggyorsabb és legdrágább modelljük, a P1 is ilyen hajtással készült, viszont ahhoz, hogy villanyautót készítsenek, még szükség lenne egy nagyobb áttörésre az akkumulátor-technikában.