Hat nap után gyulladt újra a leégett Tesla
Ha valóban beköszönt a villanyautózás kora – ami egyre valószínűbb – akkor új problémák is jönnek. Például a tűzoltók számára, akiknek nem csak oltaniuk kell majd másként az elektromos járműveket, részint saját biztonságuk érdekében, de az oltás utáni kezelésükön is változtatniuk kell.
Erre utal egy viszonylag friss eset: egy nagyon csúnya balesetben megsérült Tesla Model X roncsa újra kigyulladt, méghozzá hat nappal az eloltása után. Arra, hogy ez bekövetkezhet, senki nem gondolt, annak ellenére sem, hogy mindenki hallott már a Li-ion akkumulátorok veszélyes természetéről.
A Tesla akkumulátora ugyanis, amely a padlóba van rejtve, a baleset során összetört, úgy, hogy a cellák egy része jól láthatóan sérült is. Ez számtalan kisebb zárlathoz vezetett, ami szép lassan addig hevítette az akkucsomagot, amíg valamelyik gyúlékony része ismét lángra nem lobbant.
Szerencsére a tüzet hamar észrevették és eloltották, de az eset egy csomó új kérdést vet fel – egyebek közt azt, hogy hogyan kezelhető biztonságosan egy olyan villanyautó, amely túl sérült az áramtalanítással történő ártalmatlanná tételhez. Erre ugyanis szokott lenni valamiféle megoldás – általában egy elvágható vezeték jól elérhető helyen – de az áramtalanítás csak akkor megoldás, ha a jármű elektromos rendszere, főképp az akkumulátor sértetlen.
Sajnos úgy néz ki, hogy a szükséges biztonsági szabványok, illetve az ezek kialakításához vezető vizsgálatok csak az ilyen veszélyes balesetek kapcsán juthatnak közelebb a megvalósuláshoz, miközben most épp boldog-boldogtalan elektromos autókat tervez.