Épp most zajlik a G osztály generációváltása, de a Mercedes csak a W463-as típusszámú luxusváltozatot cseréli le a frissen fejlesztett W464-essel. A W461-es, azaz az erdész-vadász-katonai kivitel tovább készül, méghozzá lényegében változatlan formában.
A G osztály kevésbé szem előtt levő változatának sorsáról Ian Hadley James, a Mercedes G osztályért felelős marketing-menedzsere beszélt. „Növekedést tapasztaltunk a 461-es iránti keresletben. Egyre különlegesebb autó lesz, egyre kevesebb hasonló jellegű autó készül... pedig ugyanúgy szükség van efféle járművekre, mint korábban.” - mondta James. Ám azt is hozzátette, hogy a W461-es fejlesztésére már nem költenek.
Csak azokon a piacokon forgalmazzák a régi G osztályt, ahol az Euro5 normájú autókat még forgalomba lehet helyeztni, vagy ahol valamilyen kivétel vonatkozik rájuk, például kormányzati célra, vagy katonai használatra rendszeresíthető. Úgy néz ki, tisztább hajtással a W461-es már nem lesz kapható. Egyébként három változatot kínálnak a típusból: a hosszú, csukott változatot, valamint két felépítmény nélküli, rövid fülkés kivitelt, az egyiket négy kerékkel, a másikat hattal.
A Mercedes döntése is jelzi, hogy bár a klasszikus, valóban terepre való terepjárók továbbfejlesztésében nincs pénz, a piac nem lett kisebb. A vevőket hidegen hagyja a divatosabb forma vagy a korszerűbb hajtás, a terepjáró képességekben pedig lényegében nem volt érdemi fejlődés az elmúlt ötven-hatvan évben – így lehet, hogy a Land Rover Defender eltűnésével az egyszerűbbik G Mercedesből még úgy is több fogy, mint korábban, hogy 1990 óta alig nyúltak a típushoz.